سه‌شنبه ۲۹ فروردین ۱۳۹۱ - ۰۶:۵۱
۰ نفر

مجید نامجومطلق: 3 تیم اول لیگ برتر با فاصله‌ای خیلی نزدیک به هم در رقابت هستند و من فکر می‌کنم مسابقه‌های جذابی را در هفته‌های پایانی لیگ شاهد خواهیم بود.

مجید نامجو مطلق

3تیم شانس قهرمانی دارند ولی من برای استقلال شانس بیشتری قائل هستم؛ البته سپاهان هم تیم بزرگ و خوبی است و نتایج خوبی در لیگ گرفته و صدرنشین است و این تیم شانس زیادی برای قهرمانی دارد. با نگاهی به 4 هفته پایانی لیگ برتر نتیجه می‌گیرم که استقلال بازی‌های به نسبت راحت‌تری دارد. این تیم با تیم‌های متوسطی روبه‌رو می‌شود ولی سپاهان با اینکه 3بازی آخر خود را در خانه انجام می‌دهد، با حریف دشواری مثل ذوب‌آهن روبه‌رو خواهد شد. ذوب‌آهن برای سپاهان حریفی کاملا جدی به حساب می‌آید و از نظر من، سپاهان کار راحتی در هفته‌های آینده ندارد.

سپاهان برخلاف سال‌های گذشته در این فصل ابتدا مدعی قهرمانی نبود؛ به‌خصوص اینکه ستاره‌های خود را از دست داده و تیمی متکی به ستاره نبود. این موضوع می‌تواند طعنه‌ای هم به استقلال باشد که امسال با داشتن ستاره‌ها توانست تیم بزرگی شود؛ اما ستاره‌ها مصدوم می‌شوند، همانطور که در طول فصل مشاهده کردیم. به‌نظر من، خوب است که تیم‌ها به‌دنبال کار تیمی باشند و ساختار خوبی داشته باشند.

من سپاهان را مثال می‌زنم که وقتی بازیکنان بزرگش از این تیم جدا شدند، همگی تحت‌تاثیر قرار گرفتیم؛ اینکه آیا سپاهان بدون ستاره‌هایش می‌تواند تیم بزرگی باشد یا نه؟ این تیم اما درس خوبی به ما داد. البته زلاتکو کرانچار هم زحمت‌های زیادی برای سپاهان کشیده است. این تیم پویا واقعا نمایش زیبایی را در زمین ارائه می‌دهد و بازیکنان، خوب بازی می‌کنند. با این حساب، نباید به ستاره‌ها متکی بود چرا که فوتبال یک مسابقه گروهی است.

البته من دوست دارم که استقلال قهرمان شود زیرا خودم را یک استقلالی می‌دانم و بر این باورم که این تیم پتانسیل بالایی برای به‌دست آوردن این عنوان دارد. مجتبی جباری و آندرانیک دیگر مصدوم نیستند و با بودن آنها این تیم وضعیت خوبی پیدا کرده است، به‌خصوص اینکه در هفته‌های اخیر استقلال در بازی‌های خود به پیروزی رسیده است. جباری بازیکن با تکنیک و خوبی است که اگر آماده باشد می‌تواند در موفقیت تیمش تاثیر بسیاری بگذارد.

میان تیم‌هایی که در کورس قهرمانی هستند، تراکتورسازی هم تیم خوبی است. این تیم نتایج خوبی در لیگ برتر گرفته و بازیکنان باتجربه و خوبی دارد. امیر قلعه‌نویی هم مربی باتجربه و باهوشی در این تیم است.

قلعه‌نویی در فصل‌های گذشته با تیم‌های استقلال و سپاهان قهرمان شده و همین سابقه قهرمانی می‌تواند به او در هفته‌های آخر لیگ برتر کمک کند. اما تراکتورسازی از نظر آمار و ارقام نمی‌تواند حریف جدی‌ای برای سپاهان و استقلال باشد. تراکتور‌سازی برای قهرمانی باید منتظر شکست سپاهان و استقلال باشد و خودش در همه بازی‌ها برنده باشد،ولی بعید است که همه این اتفاقات به نفع این تیم رخ دهد.

به هر حال، همانطور که عرض کردم، به‌دلیل اینکه قهرمان لیگ یازدهم در هفته‌های آخر مشخص می‌شود بدون شک بازی‌های زیبایی را شاهد خواهیم بود. البته این نکته را باید گفت که احتمال مشخص‌شدن قهرمان لیگ در هفته پایانی بسیار زیاد است؛ 3 مدعی جدی در هفته آخر میزبان هستند و حساسیت‌ و جذابیت زیادی را به لیگ منتقل خواهند کرد.نباید فراموش کرد که در دوره‌های قبلی لیگ هم بارها سرنوشت قهرمانی در هفته‌های آخر و حتی لحظات آخر تغییر کرده است.

کد خبر 166649

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز