چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۷:۲۶
۰ نفر

علی مولوی: حدود 10 سال قبل از پیدایش کلاه‌قرمزی در سال 1362، ایرج طهماسب برنامه‌ای به نام «آسمون و ریسمون» داشت که با دو عروسک به نام‌های «آسمون» و «ریسمون» برگزار می‌شد و حتماً بزرگ‌ترها خوب این برنامه را به یاد دارند.

هفته‌نامه‌ی همشهری دوچرخه شماره‌ی 646

هفته‌نامه‌ی همشهری دوچرخه شماره‌ی 646

سال 1371 در برنامه‌ی «صندوق پست» که شخصیت‌هایی به نام‌های‌ «جغجغه»، «فرفره»، «ژولی‌پولی» و «گلابی» داشت، عروسکی که قرار بود مهمان چند قسمت این برنامه باشد وارد شد؛ «کلاه قرمزی».

موجودی کوچک‌تر از کلاه ‌‌قرمزی امروز که همیشه از خیلی نزدیک با آقای مجری حرف می‌زد و وقت حرف زدن آب دهانش توی صورت آقای مجری پخش می‌شد و خیلی از کلمه‌ها را اشتباه می‌گفت.

کم‌کم این شخصیت، محبوب شد و در برنامه ماند و بعد از این برنامه، اولین برنامه‌ی مستقل «کلاه‌قرمزی» ساخته شد و خیلی‌ها جغجغه، فرفره، ژولی‌پولی و گلابی را از یاد بردند.

هفته‌نامه‌ی همشهری دوچرخه شماره‌ی 646

بعد از محبوب شدن برنامه‌ی تلویزیونی کلاه قرمزی، ایرج طهماسب اولین فیلم سینمایی کلاه‌قرمزی را به نام «کلاه قرمزی و پسرخاله» در سال 1373 ساخت. این فیلم در زمان خودش و با بلیت 80 تومانی سینماها در حدود سه ماه در تهران توانست 171 میلیون تومان فروش کند که با حساب بلیت 6000 تومانی امروز سینماها، فروشش معادل چیزی در حدود 12میلیارد تومان می‌شود!

هفته‌نامه‌ی همشهری دوچرخه شماره‌ی 646

بعد از موفقیت این فیلم در سال 1381 دومین فیلم سینمایی کلاه قرمزی به نام «کلاه قرمزی و سروناز» ساخته شد که این‌بار با داستانی کودکانه و پلیسی کلاه‌قرمزی را وارد یک ماجرای آدم‌ربایی کرد.

امسال هم سومین فیلم کلاه قرمزی با حضور عروسک‌های محبوب تازه‌اش که در برنامه‌ی نوروزی «کلاه قرمزی 90» حضور داشتند، با نام «کلاه قرمزی و بچه‌ننه» اکران می‌شود که به شیطنت‌های «پسر عمه‌‌زا» می‌پردازد؛ شیطنت‌هایی که کلاه‌قرمزی و آقای مجری را به دردسر می‌اندازد و ماجرای جدیدی برایشان پیش می‌آورد که منجر به ورود مهمان ناخوانده‌ای می‌شود.

هفته‌نامه‌ی همشهری دوچرخه شماره‌ی 646

کد خبر 166208
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز