گروه ادب‌و‌هنر: قلاده‌های طلا با احتساب گیشه تهران و شهرستان از مرز 3میلیارد تومان فروش گذر کرد.

سینما - فیلم روزهای زندگی

این فیلم با در اختیار داشتن 48 سالن در تهران در طول 56 روز موفق شد یک میلیارد و 280 میلیون تومان بفروشد. قلاده‌های طلا در شهرستان‌ها هم در همین مدت زمان نمایش و با 78 سالن به فروشی معادل یک میلیارد و 820 میلیون تومان دست یافت تا در مجموع به رقم 3 میلیارد و 20 میلیون تومان برسد.

به این ترتیب این ساخته ابوالقاسم طالبی را می‌توان پرفروش‌ترین فیلم اکران بهاری دانست و بعید به‌نظر می‌رسد تا پایان فصل، فیلمی بتواند به فروش قلاده‌های طلا نزدیک شود.

جالب اینکه معدل فروش «نارنجی‌پوش» هم با در نظر گرفتن روزهای نمایشش نزدیک به قلاده‌های طلاست. آخرین ساخته داریوش مهرجویی در تهران با 24 سالن و 29 روز اکران 620 میلیون تومان فروخته و در شهرستان‌ها هم با 26 سالن به رقم 260 میلیون ‌تومان دست‌یافته تا در مجموع به مرز 900 میلیون تومان نزدیک شود. فیلم مهرجویی در صورت افزایش سالن‌های نمایش دهنده‌اش می‌تواند گیشه پررونق‌تری نیز داشته باشد و البته در همین وضعیت فعلی هم فیلم پرفروشی محسوب می‌شود.

اما «انتهای خیابان هشتم» که به همراه قلاده‌های طلا تنها فیلم باقیمانده از اکران نوروزی محسوب می‌شود با وجود از دست دادن سینمای سرگروه و تعدادی از سالن‌هایش، کارکرد قابل توجهی در گیشه داشته و در مجموع تهران و شهرستان‌ها به یک میلیارد تومان فروش رسیده است. گذر از رقم 700 میلیون تومان در تهران و فروش 320 میلیون تومانی در شهرستان‌ها‌ این درام تلخ اجتماعی را به یکی از فیلم‌های پرفروش امسال مبدل کرده‌است.

این در حالی است که فیلم کمدی «چگونه میلیاردر شدم» فروش ناامید‌کننده‌ای داشت تا یک بار دیگر ثابت شود،‌ تماشاگر امروز علاقه‌ای به تماشای کمدی سخیف نشان نمی‌دهد. این فیلم در 25 روز اکران و با 27 سالن به رقم 160 میلیون تومان در تهران دست یافته و در شهرستان‌‌ها هم 125 میلیون تومان کارکرد داشته است.

«خنده در باران» هم پس از گذشت یک هفته از اکرانش به نظر می‌رسد که مسیر چگونه میلیاردر شدم را طی می‌کند و فروشش قابل توجه نیست. خنده در باران که توسط داریوش فرهنگ کارگردانی شده با 21 سینما و در طول 9 روز اکران 50‌میلیون تومان فروخته و نزدیک به همین رقم هم در شهرستان‌ها کارکرد داشته است.

اما «سیب و سلما» همچنان انتهای جدول گیشه را در اختیار دارد. این فیلم پس از 22 روز اکران در مجموع تهران و شهرستان‌ها تنها 17 میلیون تومان فروخته است. سیب و سلما در تهران 14 میلیون و در شهرستان‌ها تنها 3 میلیون تومان فروش داشته است.

از 3 روز پیش اکران 3 فیلم تازه در سینماهای تهران و شهرستان‌ها آغاز شد. این فیلم‌ها عبارتند از: «روزهای زندگی»، «آخرین سرقت» و «چک». روزهای زندگی به کارگردانی پرویز شیخ‌طادی که برنده سیمرغ بهترین کارگردانی از سی‌امین جشنواره فیلم فجر شد با در اختیار داشتن 14 سینما روز چهارشنبه 5/3 میلیون و پنجشنبه 11 میلیون تومان فروخت. روزهای زندگی گرچه تعداد سالن‌هایش زیاد نیست ولی سینماهای خوب و باکیفیتی را در اختیار دارد. فیلمی که کارگردانش در گفت‌وگو‌هایش ضمن اشاره به حمایت‌نشدن در هنگام تولید، از اینکه در مرحله اکران نیز مورد حمایت ویژه قرار نگرفته ابراز گله‌مندی کرده است. روزهای زندگی با بازی حمید فرخ‌نژاد و هنگامه قاضیانی و با مضمون دفاع مقدس ساخته شده است.

«چک» به کارگردانی کاظم راست‌ گفتار دیگر فیلم اکران شده در این روزهاست که با وجود نمایش در 27 سالن شروع چندان خوبی نداشت. چک چهارشنبه 4‌میلیون و پنجشنبه 5/8 میلیون تومان در گیشه کارکرد داشت. در این فیلم که در بخش مسابقه جشنواره فجر حاضر بود بازیگرانی چون همایون ارشادی، فرهاد آئیش و حسن شکوهی ایفای نقش کرده‌اند. چک مضمون اجتماعی دارد. آخرین سرقت به کارگردانی پدرام علیزاده نیز که به تازگی اکران شده با 12 سالن 2 روز اول اکرانش را با 8 میلیون تومان فروش سپری کرد.

کد خبر 170158

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز