همشهری آنلاین: پنجمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران از روز یکشنبه 6 اسفند با حضور تازه‌ترین فیلم‌های انیمیشن ایران و 61 کشور جهان در پنج سالن آغاز می‌شود.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان،جشنواره امسال شامل بخش‌های مختلف از جمله بخش مسابقه ایران و بین‌الملل، چشم‌انداز، نمایش‌های ویژه، کارگاه‌ها و نشست‌های تخصصی است که ساعت 9 صبح در سالن اصلی، سالن غدیر و آسمان مرکز آفرینش‌های فرهنگی و هنری، سینما کانون و سالن دانشکده صدا و سیما آغاز می‌شود و با نمایش در 5 سالن، برنامه‌ها در هر روز تا پایان روز دهم اسفند ادامه می‌یابد.

در جشنواره امسال 104 فیلم در بخش مسابقه ایران و 172 فیلم در بخش مسابقه بین‌الملل حضور دارند و کار داوری بخش مسابقه ایران به نیمه‌های خود رسیده و داوران شناخته شده بخش مسابقه بین‌الملل از روز شنبه بررسی فیلم‌های این بخش را آغاز کرده‌اند.

فردا در نخستین روز جشنواره پویانمایی تهران در مجموع 250 فیلم در بخش‌ها و    سالن‌های مختلف به نمایش در می‌آید.

در سالن اصلی علاوه بر نمایش 15 فیلم در بخش مسابقه ایران و 28 فیلم در بخش مسابقه بین‌الملل، در بخش چشم‌انداز، آثار بوردو با نمایش 9 فیلم ساعت 30/15 بررسی می‌شود و در بخش نمایش‌های ویژه ساعت 30/19 ، 9 فیلم از بهرام روحانی به روی پرده می‌رود. سانس ساعت 30/21 نیز به نمایش فیلم بلند "اوسه‌آم" اختصاص دارد.

فردا در سالن غدیر 26 فیلم در بخش مسابقه ایران و 10 فیلم در بخش مسابقه بین‌الملل به نمایش در می‌آید. بخش نمایش‌های ویژه در این سالن ساعت 9 به "لهستان، سرزمین ایده‌های بصری" با حضور 11 فیلم اختصاص دارد و در بخش چشم‌انداز ساعت 11 فعالیت‌های دانشکده صدا و سیما در زمینه پویانمایی با نمایش 8 فیلم بررسی می‌شود.

همچنین "آموزش پویانمایی بریتانیا، ای‌بی‌آی" نام بخش دیگری از برنامه چشم‌انداز است که ساعت 30/19 با نمایش 9 فیلم در سالن غدیر برگزار می‌شود و در ادامه برنامه چشم‌انداز 9 فیلم "سه ـ ما ـ فور، مداد جادو" به روی پرده می‌رود.

در سالن آسمان ساعت 9 فیلم بلند "در میان تیغ‌ها" به نمایش در می‌آید، همچنین 15 فیلم در بخش مسابقه ایران و 28 فیلم در بخش مسابقه بین‌الملل نمایش داده می‌شوند، مروری بر آثار بهرام روحانی با نمایش 9 فیلم در ساعت 30/17 و پخش فیلم بلند "چای خون و ریسمان سرخ" در ساعت 30/21 از دیگر برنامه‌های این سالن است.

در سینما کانون دو سانس 9 و 11 به نمایش 14 فیلم برای کودکان و نوجوانان اختصاص دارد، نمایش فیلم بلند "در میان تیغ‌ها" در ساعت 30/13 و 15 فیلم در بخش مسابقه ایران و 19 فیلم در بخش مسابقه بین‌الملل دیگر برنامه‌های سینما کانون را تشکیل می‌دهند.

در سالن دانشکده صدا و سیما برنامه‌ها از ساعت 30/13 آغاز می‌شود و با نمایش 15 فیلم در بخش مسابقه ایران و 19 فیلم در بخش مسابقه بین‌الملل ادامه می‌یابد.

نشست تخصصی روز اول با عنوان "تک فریم‌های ماندگار" به سخنرانی سعید توکلیان اختصاص دارد که ساعت 30/15 در سالن کنفرانس مرکز آفرینش‌های فرهنگی و هنری کانون واقع در خیابان حجاب برگزار می‌شود.

کد خبر 16504

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز