پنجشنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۱:۲۷
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: تقریبا از حالا مشخص شده است که چه کسی رقیب انتخاباتی باراک اوباما خواهد بود: "اوباما تفنگش را به سمت رامنی خواهد گرفت و رامنی هم متقابلا به روی او آتش خواهد گشود."

romney-obama

میت رامنی که سه شنبه شب آرای جمهوری خواهان آمریکا در ویسکانسین، مریلند و واشنگتن دی سی را از آن خود کرد، به احتمال بسیار از هم اکنون می‌تواند خود را نامزد حزب جمهوری خواه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بداند و در فکر تدارک مبارزه‌ با باراک اوباما در ماه نوامبر باشد.

به گزارش یورونیوز، آقای مارک روم، استاد دانشگاه جورج تاون واشنگتن دی سی، نتایج انتخابات درون حزبی جمهوری خواهان در روز سه شنبه را تعیین کننده می‌داند و با تشبیه رقابت‌های سیاسی به یک دوئل می‌گوید: احتمالا پایان بخش نخست انتخابات جمهوریخواهان برای تمام طرح‌ها و پیشنهادها و نیز آغاز کارزارعمومی انتخابات بود. به این ترتیب، اوباما تفنگش را به سمت رامنی خواهد گرفت و رامنی هم متقابلا به روی او آتش خواهد گشود.

اما ریک سنتوروم، نامزد دوم انتخابات درون حزبی جمهوری خواهان، کماکان به فعالیت‌هایش ادامه می‌دهد. با وجود اینکه بخت او برای کسب عنوان نامزدی انتخابات آتی ریاست جمهوری بیش از پیش کمرنگ شده، اما وی می‌تواند خود را از هم اکنون برای رقابت‌های سیاسی سال ۲۰۱۶ آمریکا آماده کند.

به نظر می‌رسد که آقای اوباما دیگر رقیب اصلی‌اش در انتخابت آتی را می‌شناسد و باید خود را برای یک مواجه بزرگ با جمهوریخواهان مهیا سازد.

کد خبر 165002
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز