سه‌شنبه ۱۵ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۲:۲۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: عضو هیئت موسس انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس از انتشار مجموعه کتاب‌های عکاسان دفاع مقدس خبر داد.

دفاع مقدس

به گزارش فارس، سید‌عباس میرهاشمی عضو هیئت مؤسس انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس که مسئولیت گردآوری عکس‌های دوران دفاع مقدس را بر عهده دارد، یکی از تازه‌ترین برنامه‌های این انجمن را انتشار کتاب عکس‌های عکاسان دوران دفاع مقدس اعلام کرد.

میرهاشمی با اعلام این خبر، گفت: یکی از تازه‌ترین برنامه‌های ما در انجمن، انتشار کتاب برای هر یک از عکاسان دفاع مقدس است که آثارشان قابلیت چاپ کتاب را دارد و تاکنون لیستی ۱۲ نفره از این عکاسان تهیه کرده‌ایم که تلاش می‌کنیم برای هر یک از آن‌ها یک کتاب از آثارشان منتشر کنیم.

میرهاشمی از آغاز به کار این پروژه و انجام مقدمات آن خبر داد و گفت: تاکنون بخشی از مقدمات این کار انجام شده است و تلاش می‌کنیم تا پایان سال ۹۱ کتاب آثار یکی دو عکاس دوران دفاع مقدس را منتشر کنیم.

وی با اشاره به مشکلات گرد‌آوری عکس‌های جنگ تحمیلی این عکاسان درباره ویژگی‌های این مجموعه کتاب‌ها توضیح داد: بسیاری از عکاسان حرفه‌ای امروز ما کارشان را از دوران انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی هشت ساله شروع کردند و با توجه به این که یکی از مهم‌ترین اهداف ما در انجمن، گردآوری و ماندگار کردن این عکس‌ها از دوران دفاع مقدس است، بخش مهمی از کتاب‌های عکاسان دفاع مقدس نیز به عکس‌های این دوران اختصاص پیدا می‌کند؛ اما نگاه عکاس به سایر مقولات از جمله موضوعات مستند- اجتماعی نیز در این کتاب‌ها دنبال می‌شود تا معرفی جامع‌تری از عکاسان دفاع مقدس ارائه کنیم.

میرهاشمی همچنین گفت: این کتاب‌ها در قطع خشتی و به صورت نفیس چاپ و منتشر می‌شود.

انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس در راستای دیجیتالی کردن، ثبت و ماندگار کردن نگاتیوهای به جا مانده از دوران انقلاب و جنگ تحمیلی، انتشار کتاب‌های عکسی از این دوران را نیز در برنامه‌های خود دارد که انتشار کتاب‌های عکس «شهدا»، ‌«زن در دفاع مقدس»، «خرمشهر» ، «خروش لاجوردی» و ... از آن جمله است.

انتشار مجموعه کتاب‌هایی از آثار عکاسان دفاع مقدس نیز تازه‌ترین پروژه این انجمن است که در کنار مهم‌ترین وظیفه و هدف انجمن که ثبت و ماندگار کردن نگاتیوهای دوران دفاع مقدس است، انجام می‌شود.

کد خبر 164753
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز