سه‌شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۰ - ۰۷:۲۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: رضا وهمی دارنده لقب بین‌المللی "هنرمند" از فدراسیون جهانی هنر عکاسی برنده مدال طلا و دو تقدیر از جشنواره جهانی عکس پرتره 2012 صربستان شد.

عکاسی

به گزارش ایلنا، این جشنواره معتبر بین‌المللی که زیرنظر فدراسیون جهانی هنر عکاسی، انجمن عکاسان آمریکا، اتحادیه بین‌المللی عکاسان و انجمن عکاسان صربستان برگزار شد، درحالی به معرفی برگزیدگان و برندگان نهایی خود پرداخت که رضا وهمی عکاس ایرانی، برنده جایزه ویژه "یو پی آی" از اتحادیه بین‌المللی عکاسان برای عکس "همکلاسی" شد و مدال طلای مسابقه جهانی عکس پرتره صربستان را کسب کرد.

دو عکس دیگر وهمی در همین رویداد بین‌المللی با عناوین "مادر" و "نقابداران" موفق به کسب دو تقدیر ویژه از فدراسیون جهانی هنر عکاسی شد.

رضا وهمی درباره عکس و عکاسی معتقد است: عکس یک پل ارتباطی است برای پیوند این دو احساس، درک تلخی‌ها و شادی‌ها، ناملایمات و زیبایی‌ها، امیدها و ناامیدی‌ها، انتقال یک پیام یا به اشتراک گذاری یک تجربه و یا هرچیز دیگری.

مهم این است که عکس، نقش واسطه‌گری خود برای پیوند روح عکاس با مخاطب و درنهایت انتقال پیام خود را به خوبی ایفا کند.

وی که اولین تجربه عکاسی خود را در محرم 86 عنوان می‌کند، می‌گوید: گرایش به ژانر مستند و اجتماعی، مردم نگاری و ثبت احساسات انسانی را همواره سرلوحه فعالیت حرفه‌ای خودم قرار داده‌ام.

رضا وهمی، عکاس ایرانی است که دارنده لقب بین‌المللی " هنرمند " از فدراسیون جهانی هنر عکاسی در پاریس، عکاس مستند سازمان علمی، فرهنگی و تربیتی ملل متحد، یونسکو و ادیتور عکس سازمان جهانی یونسکو در آسیا و اقیانوسیه است و این مدال هشتمین مدال طلای جهانی وی و بیستمین جایزه معتبر بین‌المللی اوست.

 

کد خبر 163487

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز