قاره‌ها را پیموده و نام ایران را بر فراز قله‌های موفقیت بلند کرده است اما نه با پیمودن آن بلکه با عکس‌های حیرت‌انگیزش؛ عکسی از مردم نزدیک کلیسای جامع سانتا ماریا دل فیوره شهر فلورانس ایتالیا همراه ۸ اثر دیگرش در جشنواره بین قاره‌ای عکاسی اروپا، آفریقا و آسیا بین ۴۸ هزار اثر انتخاب و برنده طلا شد.

عکس

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، جشنواره بین قاره‌ای عکاسی اروپا، آفریقا و آسیا در سالن‌های آلمان، آفریقای جنوبی و اندونزی برگزار شد و در مراسم اختتامیه این جشنواره، عکس «احمد خطیری» هنرمند گلستانی مدال طلای جشنواره را از آن خود کرد.

این هنرمند ایرانی دارنده مدال طلای جشنواره بین قاره‌ای عکاسی گفت: به خود می‌بالم که توانستم برای کشورم در مجامع هنری و فرهنگی بین‌المللی کسب افتخار کنم و نشان بدهم که ایرانی‌ها، مردمانی هنرمند و هنردوست هستند.

خطیری ادامه داد: با توجه به شرایط شیوع کرونا، جشنواره بین قاره‌ای عکاسی اروپا، آفریقا و آسیا به‌صورت آنلاین در سه بخش آزاد رنگی، آزاد تک‌رنگ و ورزش، در سه کشور به‌صورت همزمان برگزار و داوری شد. بیش از ۴۸ هزار اثر به جشنواره ارسال شده بود و ۹ اثر از من در بین حدود ۲۵۰ اثر پذیرفته شده در جشنواره قرار گرفت.

خطیری بیان کرد: عکس Balance من که آن را از در نزدیکی کلیسای معروف جامع سانتا ماریا دل فیوره شهر فلورانس کشور ایتالیا گرفتم، در بخش آزاد تک رنگ در سالن اندونزی مدال طلای جشنواره را به دست آورد. همچنین عکس Alone از من نیز در سالن آلمان لوح تقدیر جشنواره را کسب کرد.

وی که پیش از این عناوین متعددی را در جشنواره‌های بین‌المللی مختلف در کشورهای صربستان، آمریکا، فرانسه، آلمان، چین، ایتالیا، رومانی، قبرس و غیره کسب کرده، گفت که این مدال طلا در کنار مدال‌های دیگرش مخصوصاً مدال طلای فیاپ و ... جزو با ارزش‌ترین عناوینی بوده که تاکنون به دست آورده است.

این هنرمند با تجربه متولد سال ۵۷ که از ۱۵ سالگی عکاسی را آغاز کرده، در خصوص حسش از کسب این مدال، گفت:  بعد از سال‌ها تلاش در زمینه هنری به این افتخار دست یافتم. همچنین اینکه در یک جشنواره بین قاره‌ای، اثر هنری که خلق کرده‌ام دیده شد و توانست جزو عناوین رتبه‌های برتر جشنواره را به دست بیاورد و نام و برند کشورم در مجامع بین‌المللی در کنار کشورهای سطح اول دنیا قرار بگیرد، برایم بسیار لذت‌بخش بود.

خطیری با اشاره به اینکه تاکنون از هیچ ارگانی حمایت نشده است، افزود: عکاسان با وجود هزینه‌های بسیار بالای تجهیزات عکاسی، با هزینه شخصی خودشان و فقط به خاطر علاقه‌ای که به کارشان دارند، در جشنواره‌ها شرکت می‌کنند. اگر عکاسان چه از نظر مالی و چه از نظر معنوی حمایت شوند، قطعاً دلگرمی بیشتری خواهند داشت و موفقیت‌های بیشتری را در جشنواره‌های بین‌المللی کسب خواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد: از ورزشکاران در زمان انجام تمرینات و فعالیت‌های ورزشی و شرکت در مسابقات حمایت‌های بسیار خوبی می‌شود و در صورت کسب مدال باعث سربلندی و افتخار می‌شوند و بعد از پایان مسابقات نیز جوایز ارزنده و هدایای بسیار خوبی به آنها تعلق می‌گیرد که جای تقدیر دارد. اگر این حمایت‌ها ارزشمند در حوزه فرهنگی و هنری نیز صورت پذیرد این ظرفیت بسیار بزرگ وجود دارد و بدون شک با حمایت از این قشر می‌توان افتخارات بین‌المللی فرهنگی و هنری را برای کشور عزیزمان در سطح بین‌المللی به ارمغان آورد.

کد خبر 577415

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha