همشهری آنلاین: احمد توکلی و الیاس نادران که از منتقدان انتصاب سعید مرتضوی به مدیرعاملی صندوق تامین اجتماعی هستند صبح امروز همزمان با آغاز اولین جلسه علنی مجلس در سال جدید شروع به جمع آوری امضا برای استیضاح شیخ الاسلامی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردند.

به گزارش همشهری آنلاین، اولین جلسه مجلس شورای اسلامی در سال ۱۳۹۱ صبح امروز سه شنبه 15 فروردین ماه در حالی به ریاست علی لاریجانی آغاز شد که در کنار دیدارها و خوش و بش های نوروزی نمایندگان، بحث استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از سوی برخی نمایندگان منتقد دولت پیگیری می شد.

حسین نجابت، نماینده اصولگرای مردم تهران که از جلسه علنی مجلس با همشهری آنلاین گفتگو می کرد در این باره گفت: دکتر توکلی و نادران کاغذی آورده اند و در حال جمع آوری امضا برای استیضاح شیخ الاسلامی هستند.

در حالی که نجابت از جمع آوری امضا برای استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ضمن جلسه علنی مجلس خبر می دهد اما خبرگزاری فارس طی گزارشی پیش بینی کرده که طرح استیضاح شیخ‌الاسلامی فقط با 10 امضا به هیئت رئیسه مجلس تقدیم شود و عنوان کرده که برای طراحان استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مهم این نیست که تعداد امضاها زیاد باشد، بلکه آنها معتقدند که کسی از میان این 10 امضاکننده نباید امضایش را پس بگیرد.

بر طبق این گزارش، بر اساس ‌ماده 227 آئین‌نامه داخلی مجلس، وکلای ملت می‌توانند با در نظر گرفتن اصل هشتاد و نهم (89) قانون اساسی، وزیر یا هیئت وزیران را استیضاح کنند؛ استیضاح‌ وقتی قابل طرح در مجلس است که به امضای حداقل 10 نفر از نمایندگان برسد.

الیاس نادران از طراحان استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز امروز در گفتگو با خبرگزاری مهر خبر داده که طرح استیضاح شیخ الاسلامی امروز تقدیم هیئت رئیسه مجلس می شود.

جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی پس از انتشار خبر انتصاب سعید مرتضوی به ریاست سازمان تامین اجتماعی به دلیل آنکه معتقد بودند پرونده قضایی وی درباره بحث کهریزک همچنان در قوه قضائیه مفتوح است و مرتضوی تخصص و تجربه لازم برای تصدی پست ریاست سازمان تامین اجتماعی را ندارد در تذکری به رئیس جمهور نسبت به این انتصاب تذکر دادند و طی جلساتی توصیه کردند مرتضوی از این پست کناره گیری کند و یا وزیر کار تصمیم خود را تغییر دهد.

این نمایندگان همچنین تاکید کرده بودند در صورت اصرار وزیر کار بر تصمیم خود وی را استیضاح خواهند کرد.

کد خبر 164718
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز