همشهری آنلاین: عده ای از نمایندگان مجلس در تذکراتی نسبت به شوخی‌های رئیس جمهور که آن را توهین آمیز خواندند انتقاد کردند.

مهر نوشت: تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی پس از پایان طرح سئوالات از رئیس جمهور و ترک جلسه از سوی وی با بیان تذکراتی نسبت به شوخی‌های انجام گرفته توسط رئیس جمهور انتقاد کردند.

از جمله تذکر دهندگان محمدرضا خباز نماینده کاشمر بود که عبارت رئیس جمهور که "اگر به من کمتر از نمره 20 بدهید نامردی و بی‌معرفتی است" را زننده خواند و گفت حتی این عبارت را در بیان تذکرم به کار نمی‌برم.

خباز همچنین نسبت به این حرف رئیس جمهور که "طراح سئوال با زدن شاسی فوق لیسانس گرفته است" انتقاد کرد و گفت: طراح سئوال آقای دکتر مطهری هستند که مدرک دکترا دارند این چه حرفی است که رئیس جمهور می‌زند؟

همچنین چند تن دیگر از نمایندگان نسبت به ادبیات به کار گرفته از سوی رئیس جمهور انتقاد کردند که لاریجانی نیز در پاسخ به این تذکرات به نوعی نشان داد که اظهارات رئیس جمهور مناسب نبوده و البته مجلس هم نیاز به تایید کسی ندارد محل قانونگذاری است و باید کارش را انجام دهد.

خبر نیز در این زمینه نوشت: نادر قاضی​پور نماینده ارومیه نخستین نماینده تذکر دهند بود که اظهارات رئیس​جمهور را توهین به مجلس خواند و با بیان اینکه رئیس جمهور با زیر سوال بردن مدرک تحصیلی نمایندگان به آنها اهانت کرده است، افزود: این چه حرفی است که گفتند نمایندگان با شاسی، مدرک گرفته​اند؟

وی خطاب به رئیس مجلس گفت: سوال و جواب از رئیس​جمهور به نفع نظام است. باید اجازه می دادید، مجلس هم از خودش دفاع می کرد و سوال کنندگان بعد از رئیس​جمهور هم حرف می​زدند. می​شد وقت سوال کنندگان را دو قسمت کرد و قبل و بعد از رئیس​جمهور سخن بگویند.

وی افزود: رئیس جمهور گفت نمایندگان با اعمال فشار به دولت می​خواسند منویات خودشان را در دولت اجرایی کنند، اما خدا گواه است که اینگونه نیست. نماینده ارومیه به لاریجانی گفت: شما با متانت اجازه ندادید که پاسخ ایشان را بدهیم!

علیرضا محجوب نماینده تهران هم در تذکر دیگری گفت: به شیوه اداره جلسه سوال از رئیس جمهور اعتراض دارم. رئیس جمهور گفت هیچ سوالی درباره وظایفش نبوده است. در حالیکه وظایف او در قبال ملت و مجلس روشن است و او نباید این حرف را می​زد.

لاریجانی هم در پاسخ به وی گفت: اگر سوال در چارچوب وظایف رئیس​جمهور نبود، اصلا اعلام وصول نمی شد!

کد خبر 163617
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز