همشهری‌آنلاین: طراح سؤال از رئیس جمهور تأکید کرد: بعد از آنکه طرح سؤال از رئیس جمهور اعلام وصول شد دیگر امکان پس گرفتن امضا مطابق ماده 196 آیین نامه داخلی وجود ندارد.

علی مطهری در گفتگو با خبرنگار همشهری آنلاین در مورد اظهاراتی مبنی بر انصراف 11 امضا کننده طرح سؤال از رئیس جمهور گفت: این خبر دروغ محض است و اگر کسی از پاسخ‌های نمایندگان احمدی نژاد قانع شده بود حداکثر ظرف یک هفته فرصت داشت موضع‌گیری خود را اعلام کند.

وی با استناد به ماده 196 آیین نامه داخلی افزود: براساس این ماده چنانچه پس از یک هفته حداقل یک چهارم نمایندگان مجلس که سوال را امضا کردند از سوال منصرف نشده باشند، رئیس مجلس موظف است در اولین جلسه سوال آنان را قرائت و فوراً برای رئیس جمهور ارسال کند و این سوال ظرف ۴۸ ساعت تکثیر و در دسترس نمایندگان قرار گیرد.

مطهری سخنان برخی اعضای هیئت رئیسه در مورد کاهش تعداد امضاها را ادامه روند مخالفت‌های برخی اعضای هیئت رئیسه با طرح سؤال دانست و به همشهری‌آنلاین گفت: پس از پاسخ‌های نمایندگان رئیس جمهور در کمیسیون‌ها ما هم یک جلسه عمومی برگزار کردیم و از همه سؤال کننده‌ها خواسته شد تا در این جلسه حضور پیدا کنند. در آنجا هم هیچ کس سخن از قانع شدن به میان نیاورد و بر اساس روال، طرح سؤال را به هیئت رئیسه ارسال کردیم.

طراح سؤال از رئیس جمهور تإکید کرد: طرح سؤال اعلام وصول شده است و بیان سخنانی که خبر از حذف امضاها یا از حدنصاب افتادن طرح می‌دهند منطقی نیست.

وی تاکید کرد: این طرح فردا 24 اسفند بدون هیچ مانعی براساس توافقات قبلی اجرایی می‌شود.

کد خبر 163523
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز