همشهری آنلاین: رئیس جمهور در ادامه پاسخ به سئوالات طراحان سئوال از رئیس جمهور به سئوالاتی درباره عدم رعایت قوانین حجاب و عفاف، قانون گریزی دولت و تاکید بر مکتب ایرانی پاسخ داد.

به گزارش همشهری آنلاین، محمود احمدی نژاد در ادامه اظهارات خود پاسخ سئوالات نمایندگان را اینگونه داد:

  • محمود احمدی‌نژاد در ادامه پاسخ به سئوالات مطهری به عنوان نماینده سئوال کنندگان از رئیس جمهور گفت: رئیس جمهور کف خیابان و نوکر ملت است و گردنش از مو باریکتر است. اگر قرار است کاری بشود، دو کلمه به دیگران بگویید! نگران نباشید برایتان کمپوت هم می آوریم!
  • من چند حرف روشن درباره عفاف و حجاب دارم. من می‌گویم این ملت متمدنترین ملت است. مبنای برخورد با مردم باید با مهربانی باشد. ما از آبروی مردم دفاع کردیم و گفتیم گیر سه پیچ به دختران و پسران ندهیم. اینها بچه‌های خودمان هستند. همین افراد جنگ و انقلاب را اداره کردند.
  • چرا هر وقت 22 بهمن و انتخابات است دوربین را می‌توان روی همه مردم با همه تیپ‌ها برد اما بعد انتخابات به آنها گیر داد. این موارد تناقض آفرینی می‌کند.
  • بگذارید با شما شوخی کنم. کدام یک از ما تا کنون گناه نکرده‌ایم؟ البته گناه بد است و من با آن مخالفم. اما مگر ما گناه نمی‌کنیم؟ رئیس جمهور حق اظهارنظر راجع به امور کشور را ندارد؟ آیا باید به او گفت چرا این حرف را زدی؟
  • گفتند چرا از ایران اسم می‌بری و این موضوع باعث تعصبات قومی شده است. من هم می‌گویم باباجان، همه می‌گویند که مشی و تمدن ایران یک چیز دیگری است و ملت ایران در ادامه راه پیامبر هستند. ایران یعنی اسلام شیعه علوی. می‌گویید حرف‌های من باعث تعصبات قومی شده است. لابد جنگ 8 ساله هم تقصیر حرف‌های من بوده است؟ اجرای طرح‌های بزرگ هسته‌ای و فضایی کردن ایران، اجرای تمام شعارهای همه دولتهای قبل و کرامت به مردم و هزارن خدمت دیگر اسمش انحراف است؟ اگر اینگونه است بیشتر مردم ایران و اکثر کسانی که اینجا نشسته‌اند هم تو همین خط هستند!
  • اگر برخی بگویند مکتب خراسان و اصفهان و یونان عیبی ندارد؟ من به حکم سوگندی که خوردم کار می‌کنم. به دلیل یک حرف نباید اینقدر جنجال کنید.
  • والله ما ایرانی هستیم و با صدای بلند می‌گویم که عظمت ملت ایران را دوست دارم و به آن افتخار می‌کنم. باید بگویم ایران، نمی‌توانم بگویم انگلیس! ایران را کنار بگذاریم کجا را بچسبیم! والله خدا هم ایران را دوست دارد! این که دعوای قومی نیست! خود شما هم ایران را دوست دارید، مگر ندارید؟
  • دولت من حتی ضعیف ترین قوانین را اجرا کرده و بیشترین همکاری را با دولت داشته است. نمایندگانی که به دولت آمده‌اند بیش از مجموع وزرا صحبت کرده‌اند.
  • به من می‌گویید قانون گریز! اما این سوال به استناد اصل 88 قانون اساسی انجام شده است. در این اصل آمده که درباره یکی از وظایف باید از من سوال می‌کردید. کدام یک از این سوالات راجع به وظایف من بوده است؟ اکثرش راجع به اظهارات و اختیارات من است. آیین نامه خودتان را هم اجرا نکرده‌اید.
  • شب عید است، بگذارید کمی شوخی کنیم! می‌شود از مجلس هم انتقاد کرد؟ اجازه می دهید؟ آقا بگویم؟ می‌خواهم یک سوال بکنم از شما. مربوط هم هست. به نظر شما چه کسی قانون شمول قانون مدیریت کشوری را پس از تایید شورای نگهبان، اصلاح کرد و مجلس را از شمول آن خارج کرد؟ چطور قانون خوب است اما برای غیر از مجلس و دیوان محاسبات؟ آیا با قانون عادی، می توان قانون اساسی را دور زد؟ چطور مصوبات دولت را یک طرفه لغو می‌کنید؟
  • عصبانی نشوید این یک شوخی است! می‌توان با فشردن یک شاسی لیسانس قبول شد؟ آیین نامه است ولی شما آن را اجرا نمی‌کند.
  • من مخلص رئیس هستم و مخلص تک تک شما هم هستم. در همین مجلس اعلام شد که ما یک میلیارد تخلف کردیم. 5-6 ماه در ایام تبلیغات انتخاباتی ما فحش خوردیم و چه و چه! رئیس فخیمه دیوان محاسبات هم پشت سر هم مصاحبه کرد که دولت تخلف کرده است.
کد خبر 163598
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز