همشهری‌آنلاین: سخنگوی طراحان سوال از رئیس جمهور با اشاره به بیانیه 7 تن از نمایندگان تهران برای تغییر نحوه بررسی سوال از رییس جمهور گفت: به اعتقاد من نظر نمایندگان صادرکننده بیانیه‌ مبنی بر تغییر نحوه سوال از رییس جمهور بیشتر رنگ و بوی انتخاباتی برای دور دوم انتخابات تهران دارد.

مصطفی رضاحسینی قطب‌آبادی نماینده مردم شهر بابک در مجلس شورای اسلامی  در مورد بیانیه 7 تن از نمایندگان تهران مبنی بر تغییر نحوه بررسی سوال از رئیس جمهور در صحن علنی مجلس گفت:‌ اعتقاد ما بر این است که مجلس بنابر سوگندی که خورده باید رسالت خود را انجام دهد که سوال از وزرا و رئیس جمهور در خصوص تخلفات‌شان نیز یکی از این وظایف است.

وی در ادامه با بیان اینکه این وظیفه مجلس است که به نمایندگی از مردم در دفاع از حقوق مردم و حفظ مصالح کشور و نظام از رئیس جمهور سوال کند، افزود: ما این کار را انجام دادیم و رئیس جمهور چهارشنبه (24 اسفندماه) در صحن علنی مجلس حضور خواهد یافت.

سخنگوی طراحان سوال از رئیس جمهور با بیان اینکه طرح چنین موضوعی منطقی به نظر نمی‌رسد مگر آنکه وعده وعیدهایی صورت گرفته باشد به باشگاه خبرنگاران گفت:‌ به گمان من کسانی که تلاش می‌کنند طرح سوال از رئیس جمهور مطرح نشود به نوعی به فکر انتخابات بعدی خود هستند و تلاش دارند که توافق دوطرفه‌ای با دولت داشته باشند، دولت به آنها کمک کند، آنها هم به دولت کمک کنند و الا چنین موضوعی منطقی به نظر نمی‌رسد.

نماینده مردم شهر بابک با ذکر این مطلب که نمایندگان نمی‌توانند طرح سئوال سایر نمایندگان را به این شکل باطل کنند، اظهار داشت: 7 تن از نمایندگان که در خواست تغییر نحوه بررسی سوال از رئیس جمهور را در صحن علنی دارند تنها خواسته و نظر خود را مطرح کردند و چنین نیست که نمایندگان دیگری بتوانند طرح سوال سایر نمایندگان را به این شکل باطل کنند.

سخنگوی طراحان سوال از رئیس جمهور با بیان اینکه سوال‌کننده از رئیس جمهور در صحن علنی تنها 15 دقیقه وقت دارد گفت: نظر بنده به عنوان سخنگوی طراحان این است که علی مطهری به عنوان لیدر طراحان در این جلسه صحبت کنند چرا که اگر سخنگو یک نفر باشد رئیس جمهور نیز در پاسخ دادن منسجم‌تر پاسخ می‌دهند.

رضاحسینی در ادامه گفت: مجلس با سوال از رییس جمهور در نزد افکار عمومی جامعه و نظام به رئیس جمهور تذکر می‌دهد که بایستی به قانون احترام بگذارد و این جلسه قطعا به معنای استیضاح نخواهد بود لذا تعجب من از این است که چرا دولت زیر بار این قضیه نمی‌رود.

کد خبر 163316
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز