همشهری آنلاین : شهردار منطقه یک با بیان اینکه در توسعه سالن های تئاتر اتفاق چشمگیری صورت نگرفته بود، ارائه تسهیلات از سوی نهادهای دولتی و عمومی برای ایجاد انگیزه در بخش خصوصی به منظور ورود به ساخت سالن های تئاتری را با اهمیت دانست.

سالن تئاتر

به گزارش همشهری آنلاین علیرضا جاوید درباره ضرورت تاسیس سالن تئاتر در شهر تهران گفت: اهمیت پرداختن به موضوعات فرهنگی و اجتماعی در برنامه های شهرداری تهران با توجه به تاکید دکتر قالیباف مبنی بر تبدیل شهرداری تهران از یک سازمان صرفا خدماتی به یک نهاد اجتماعی و خدماتی در سالهای اخیر بیشتر مورد توجه قرار گرفته است.

وی افزود: در سالهای گذشته اقدامات مثبتی در توسعه پردیس های سینمایی توسط شهرداری تهران صورت گرفته اما به نظر می‌رسد هنوز در توسعه سالن های تئاتر، به عنوان هنر زیربنایی و پایه‌ای، اتفاق چشمگیری صورت نگرفته است.

شهردار منطقه یک با اشاره به اهتمام اخیر شهردار تهران به این امر در یکی دو سال گذشته اضافه کرد: هم اکنون یک پردیس متنوع از سالن های تئاتر در خیابان شریعتی منطقه 7 در حال احداث است که سال 91 به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی بیان کرد: نهادهای دولتی و عمومی مانند وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهرداری وظیفه دارند تا ضمن تدوین ضوابط تسهیل کننده، خودشان نیز پروژه‌های محرک توسعه در این حوزه را اجرا کنند تا انگیزه برای ورود به این مباحث افزایش پیدا کند.

جاوید با تاکید بر اهمیت مشارکت بخش خصوصی در افزایش سالن های تئاتری و سینمایی تصریح کرد: باید بتوان چارچوبی را در این رابطه به صورت مشخص تدوین کرد تا هم انگیزه بخش خصوصی برای ورود به حوزه توسعه سالنهای فرهنگی ایجاد شود و هم شبهه رانت و ایجاد ارزش افزوده خارج از تصور بوجود نیاید.

وی به ارائه تسهیلات شهرداری تهران برای احداث مجموعه های فرهنگی، سینمایی و تئاتری توضیح داد: در محدوده شهرداری منطقه یک برای سرمایه گذارانی که به احداث مجتمع های تجاری و فرهنگی اقدام کنند و بخش فرهنگی آنها شامل سالن های سینما و تئاتر باشد، تسهیلاتی در عوارض صدور پروانه واحدهای تجاری قرار داده شده است تا مشوقی برای ایجاد انگیزه در آنها به منظور توسعه فعالیت های سینمایی و تئاتری باشد.

شهردار منطقه یک با اشاره به اهمیت توجه به پارکینگ در ساخت سالن های جدید گفت: موضوع تلفیق پروژه های فرهنگی و تجاری به همراه توجه به فضایی برای پارکینگ کمک می‌کند تا بهره برداران در کمال آرامش و امنیت بتوانند از این واحدها بهره‌مند شوند و مطلوبیت مضاعفی را برای مخاطبان شاهد باشیم.

ساخت و بهره‌برداری از تماشاخانه شماره 3 ایرانشهر در منطقه 6 شهرداری، افتتاح بزرگترین مرکز تئاتر حرفه‌ای کشور در منطقه 15 و همینطور بهره برداری از سالن های نمایشی مجموعه خاوران ازجمله برنامه های در دست اقدام شهرداری تهران در سال91 است.

 

کد خبر 163370

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز