همشهری آنلاین: نمایش"همسرایی وداع باران" به کارگردانی سید عظیم موسوی از 25 دی‌ماه در خانه هنرمندان ایران در حال اجرا است.

به گزارش همشهری آنلاین، عظیم موسوی نویسنده و کارگردان این نمایش در ارتباط با این نمایش گفت: در این نمایش از تمامی نسخه‌های تعزیه و نمایش هایی که تاکنون در طول این سه دهه اجرا کردم الهام گرفته شده است و مضمون آن همسرایی و وداع با اهل بیت (ع) حضرت قاسم، حضرت علی اکبر، حضرت علی اصغر، حضرت عباس و امام حسین(ع) است.

این کارگردان تئاتر که پیش تر قرار بود این نمایش را در قالب یک طرح بزرگ و با همراهی ارکستر ملی اجرا کند گفت: اجرای این نمایش در تالار انتظامی تنها 20 درصد از کل این نمایش خواهد بود، اما در طرح اصلی این نمایش 90 نفر بروی صحنه حضور دارند که از این تعداد 40 نفر بازیگر و مابقی اعضاء ارکستر ملی هستند.

این کارگردان، نمایش"همسرایی وداع یاران" را طرح و اتود کوچکی از اجرای اصلی این طرح دانست و افزود: این نمایش با حضور 24 بازیگر که 18 نفر از آنان برخلاف سایر نمایش‌های تعزیه بانوان هستند به روی صحنه می‌رود و بازیگرانی همچون: مریم عبدلی، نسیم تاجی، فاطمه حیدری‌فر، مهین خلج در آن به ایفای نقش می‌پردازند.

موسوی در خصوص موسیقی این نمایش نیز گفت: موسیقی این نمایش براساس طرح‌هایی از جلال ذوالفنون، داود گنجه‌ای و علی شکوهی به شکل زنده در طول نمایش اجرا می‌شود.

نمایش"همسرایی وداع یاران" به نویسندگی و کارگردانی عظیم موسوی همزمان با روزهای پایانی ماه صفر از 25 دی تا4 بهمن ماه به مدت زمان 60 دقیقه هر شب ساعت20:30 در تالار انتظامی مجموعه خانه هنرمندان ایران اجرا می‌شود.

 

کد خبر 157376
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز