همشهری آنلاین: نخستین سوگواره تئاتر خیابانی "واقعه" به همت کانون هنری خانه شهریاران جوان منطقه 6 برگزار می‌شود.

این سوگواره با انتشار فراخوانی؛ شرایط شرکت در این رویداد هنری را اعلام کرد.

به گزارش ایلنا، در فراخوان این سوگواره تئاتر آمده است:

نخستین سوگواره تئاتر خیابانی " واقعه " به همت کانون هنری خانه شهریاران جوان منطقه 6، با دبیری سارا حدادی پایان دی‌ماه 1390 در تهران برگزار می‌شود.

هدف از برگزاری این جشنواره، ترویج نمایش‌های مردمی قابل اجرا در مکانهای عمومی، آغاز آموزش تئاتر خیابانی به وسیله  برگزاری سوگواره، ارتقای سطح کمی و کیفی نمایش در سطح جامعه و جذب مشارکت‌های شهروندی اعلام شده است.

داوری آثار سوگواره به صورت انتخاب داوران خواهد بود و  مسئولین برگزار کننده این سوگواره، شرایط را برای اجرای عموم و مجدد در نقاط شهر تهران برای برگزیدگان فراهم خواهند کرد.

این جشنواره شامل دو بخش رقابتی و غیر رقابتی است و  متقاضیان علاقمند به حضور در این سوگواره باید دو نسخه از متن پیشنهادی خود را همراه با فایل اثر در محیط word بر روی لوح فشرده تا 15 ام دی ماه 1390 دبیرخانه سوگواره ارسال کنند.

ضوابط عمومی شرکت در جشنواره نیز به این ترتیب اعلام شده است که هر کس اعم از دانشجو و غیر دانشجو می‌تواند در این سوگواره شرکت کند.

 بعد از مرحله بازخوانی به هیچ وجه امکان تغییر متن و یا کارگردان ( متقاضی اثر) وجود ندارد و تکمیل و ارائه فرم شرکت در سوگواره به منزله پذیرش شرایط و قوانین و زمان بندی سوگواره است.

همچنین متون و مدارک ارسال شده از سوی متقاضی مسترد نخواهد شد و تیم اجرایی سوگواره خود را متعهد به هماهنگی حضور هر تئاتر در دو اجرای متفاوت می‌داند.

علاقمندان باید به تکمیل و ارائه فرم شرکت در جشنواره، ارسال یک قطعه عکس پرسنلی متقاضی (کارگردان)، کپی کارت دانشجویی، دو نسخه از نمایشنامه ارسالی به همراه فایل اثر در محیط Word، چکیده سوابق هنری و به ارسال مجوز نویسندگی اقدام کنند.

مهلت تحویل آثار تا 25 دی و اعلام نتایج باز خوانی 28 دی خواهد بود.

تاریخ اعلام نتایج و برگزاری جشنواره متعاقبا اعلام می‌شود.

همچنین اعلام شده که به گروه‌های نمایشی راه یافته کمک هزینه پرداخت نمی‌شود و  نمایش‌های متقاضی می‌تواند پیشتر در جشنواره  دیگری اجرا شده باشد.

برگزیدگان این جشنواره نیز در فضاهای شهری تهران مجوز اجرای عموم خواهند گرفت.

دبیرخانه سوگواره در  تهران- بوستان خانواده: خ اسد آبادی - خ 2/21 - سرای محله  بوستان خانواده(شعبه 1 ) ، فرهنگسرای سرو: خ ولیعصر بالاتر از پارک ساعی، ساعی دوم، فرهنگسرای سرو ، ط 4 ، خانه شهریاران جوان منطقه 6 (شعبه 2) واقع شده است.

 

کد خبر 156683

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز