همشهری آنلاین: رئیس تماشاخانه ایرانشهر از اختصاص پلاتوهای موجود در مرکز همایش‌های برج میلاد جهت تمرین گروه‌های تئاتری متقاضی خبر داد.

برج

به گزارش مهر، یکی از کمبودهای تئاتر ایران نبود فضای کافی برای تمرین گروه‌های نمایشی است.

اداره برنامه‌های تئاتر که سال‌ها میزبان تمرین گروه‌های نمایشی بود به دلیل فرسوده بودن بنای قدیمی خود به مکانی استیجاری منتقل شد. این جابجایی برای این رخ داد تا بنای قدیمی مورد بازسازی و تعمیر قرار گیرد.

از سوی دیگر مجموعه‌های تئاتر شهر و ایرانشهر و سالن‌های مولوی،‌ سنگلج و خانه نمایش با گروه‌های متقاضی اجرا همکاری‌هایی را برای تأمین مکان تمرین انجام می‌دهند اما فضاها و امکانات موجود کماکان پاسخگوی نیاز تئاتر و گروه‌های تئاتری نیست.

این در حالی است که مکان تمرین یکی از مهمترین فضاهایی است که برای تولید یک اثر نمایشی مورد نیاز است.

سال گذشته مجید سرسنگی رئیس تماشاخانه ایرانشهر از تأمین فضای تمرین برای گروه‌های تئاتری خبر داد.

وی درباره مکان در نظر گرفته شده برای تمرین گروه‌های تئاتر گفت: ما با مدیریت برج میلاد مذاکراتی را در سال 90 داشتیم و طی آن مذاکرات قرار شد گروه‌هایی که متقاضی سالن تمرین هستند از امکانات مرکز همایش‌های برج میلاد استفاده کنند.

وی ادامه داد: در مرکز همایش‌های برج میلاد تعدادی پلاتو وجود دارد که در اختیار گروه‌های متقاضی تمرین قرار می‌گیرد.

با وجود اینکه از سال گذشته امکان استفاده از سالن‌های تمرین را اعلام کردیم اما هنوز گروه‌های متقاضی زیادی به ما مراجعه نکرده‌اند تا از این امکان استفاده کنند.

رئیس تماشاخانه ایرانشهر افزود: ما در سال جاری هم در تماشاخانه ایرانشهر فضایی را برای تمرین گروه‌های نمایشی در نظر می‌گیریم.

البته بخشی از این فضا از فضاهای موجود است و بخشی دیگر از فضای تمرین نیز در فضاهای جدیدی که در سال جاری احداث می‌کنیم در نظر گرفته می‌شود.

 

کد خبر 165311

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز