چهارشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۹:۱۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: خشکی پوست مشکلی است که تقریبا همه افراد در شرایط آب و هوایی مختلف با آن مواجه می‌شوند.

plants

برای مقابله با خشکی پوست راه‌های مختلفی وجود دارد. از استفاده از انواع و اقسام کرم‌های مرطوب‌کننده گرفته تا استفاده از لوسیون‌های شیمیایی و یا جوشانده‌های گیاهی.

اما اگر شما هم از زمره افرادی هستید که راه‌کارهای بی‌ضرر و تا حد امکان طبیعی‌ را برای حفاظت و مراقبت از سلامت پوست خود ترجیح می‌دهید، می‌توانید استفاده از نعناع، ریحان، بابونه، آویشن و رزماری را برای از بین‌ بردن خشکی پوست امتحان کنید.

این 5 گیاه دارویی مفید دارای برخی از خواص سودمند برای ایجاد آرامش و رفع خشکی پوست هستند.

نعناع به دلیل دارا بودن خواص ضد التهابی می‌تواند پوست‌هایی را که دچار خارش یا آلودگی هستند، آرام و نرم کند.

ریحان برای رفع آکنه و لک‌ها در هر نوع پوستی مفید است و خواص ضد باکتریایی، ضد التهابی و ضد اسپاسمی دارد.

رزماری با خاصیت تقویت کنندگی و ضدعفونی کنندگی جریان خون را در مویرگ‌های خونی بهبود می‌بخشد که در احیای حس طراوات و تازگی در پوست نقش سودمندی دارد.

آویشن یک گیاه ضدباکتری قوی است و برای مقابله با آکنه و اگزمای عفونی بسیار مفید است.

و بالاخره بابونه خاصیت ضدقارچی، نرم کنندگی و پاک کنندگی دارد و به همین خاطر بهترین گزینه برای مقابله با التهاب و آرام کردن پوست است.

راهنمای استفاده از این گیاهان

اگر قصد دارید از این گیاهان برای درمان پوست استفاده کنید ابتدا باید گیاهان ارگانیک و تازه را خشک کنید. بعد از این که گیاه خشک شده را به خوبی ریز و پودر کردید یک قاشق چایخوری پر از آن را داخل 250 میلی لیتر آب جوش در یک کاسه و یا یک فنجان بریزید.

صبر کنید تا گیاه سحرآمیز شما حدود 10 دقیقه داخل آب خیس بخورد سپس گیاه را از ظرف خارج کرده و مایع یا به عبارتی دم کرده باقی مانده گیاه را سرد کنید.

اکنون محلول درمانگر شما آماده است. می‌توانید یک حوله یا پارچه تمیز را به این مایع آغشته کنید و سپس آن را روی پوست خود بمالید و بعد اجازه دهید این رطوبت روی پوست به خودی خود خشک شود.

در روزهای گرم تابستان نیز می‌توانید این مایع را در قالب‌های یخی، منجمد کنید و قالب‌های کوچک یخ را روی پوست خود بمالید و از خنکی آن لذت ببرید.

کد خبر 163155
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز