همشهری‌آنلاین: عضو فراکسیون خط امام (ره) مجلس گفت: عدم حضور احمدی‌نژاد در مجلس این شائبه را در اذهان عمومی تداعی می‌کند که وی دیگر فرد مناسبی برای اجرای قانون اساسی نیست و در صورتی‌که پاسخ رئیس جمهور نمایندگان را قانع نکند از ابزارهای نظارتی دیگری استفاده خواهیم کرد.

داریوش قنبری با اشاره به زمان اجرای طرح سوال از رئیس جمهور تاکید کرد: قرار بود این طرح طی هفته گذشته در مجلس مطرح شود، در حالی‌که به دلایلی که من از آن مطلع نیستم به چهارشنبه هفته آینده موکول شد.

وی در واکنش به سفر یکشنبه احمدی‌نژاد به استان البرز خاطرنشان کرد: من معتقدم احمدی‌نژاد به جای این سفر باید پاسخ نمایندگان را آماده کند چرا که مهلت یک ماهه وی به پایان رسیده و نهایتا این هفته باید در صحن مجلس حاضر شود.

قنبری ادامه داد: اگر احمدی‌نژاد خود را مجری قانون می‌داند باید در این هفته پاسخگوی نمایندگان باشد چرا که طبق قانون اساسی، مجلس حق سوال از رئیس جمهور را دارد بنابراین عدم حضور وی این شائبه را در اذهان عمومی تداعی می‌کند که احمدی‌نژاد دیگر فرد مناسبی برای اجرای قانون اساسی نیست.

وی با تاکید بر اینکه عدم حضور احمدی‌نژاد شان و جایگاه وی را زیر سوال می‌برد به ایلنا گفت: اگرچه احمدی‌نژاد تا کنون در جهت اجرای قانون کوتاهی کرده ولی امیدوارم با حضور خود تا اندازه‌ای کاستی‌های گذشته را جبران کند. ضمن اینکه معتقدم وی توجیه قابل قبولی برای این کاستی‌ها نخواهد داشت، ولی برای احترام به قانون باید در صحن مجلس حاضر شود.

عضو فراکسیون اقلیت مجلس شورای اسلامی گفت: در صورتی‌که پاسخ رئیس جمهور نمایندگان را قانع نکند از ابزارهای نظارتی دیگری استفاده خواهیم کرد. 

کد خبر 163052
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز