همشهری آنلاین: سخنگوی قوه قضائیه با اشاره به کشف دو بمب در جریان برگزاری انتخابات مجلس در تهران و یکی از شهرهای کشور از دستگیری عاملان انفجار انتحاری تاسوعای سال گذشته خبر داد.

به گزارش همشهری‌آنلاین، مهمترین اظهارات حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای دادستان کل کشور و سخنگوی قوه قضاییه در جدول زیر آمده است:

1

  • دو بمب نیز در جریان قبل از انفجار کشف شد که یک مورد آن مربوط به تهران بود. البته بمبی که در تهران کشف شد قدرت انفجاری زیادی نداشت و در حد بمب نبود. در مورد بمب کشف شده در شهر دیگر نیز اطلاعات زیادی ندارم. در این رابطه کسی دستگیر نشده است و اعلام دستگیری 10 خرابکار احتمال دارد مربوط به احضار و تحقیق از چند نفر در رابطه با این اقدامات خرابکارانه بوده اما هیچ کدام از آنها بازداشت نشده‌اند.

2

  • البته چند نفر در رابطه با انفجار انتحاری تاسوعای سال گذشته دستگیر شده‌اند، که احتمال می‌دهم این آمار منتشر شده مربوط به آن موضوع باشد زیرا دستگیری‌ها همزمان با برگزاری انتخابات مجلس بود.

3

  • امسال تخلفات نسبت به سال‌های قبل از تنوع و کیفیت کمتری برخوردار بود. بعضی افراد با تبلیغات زود رس و یا بعد از مهلت قانونی مرتکب تخلف شدند. برخی دیگر برای تبلیغات از رسانه‌ها و یا تریبون‌های ممنوعه استفاده کردند، در یک مورد هم بازداشت داشتیم که در آن فردی سراغ کاندیداها رفته و به بهانه دلالی و یا رفع مشکل آنها برای تأیید صلاحیت کلاهبرداری کرده بود. وی خودش را وابسته به برخی دستگاه‌ها معرفی کرده و با مراجعه به برخی کاندیداهای رد صلاحیت شده و یا افرادی که احتمال رد صلاحیتشان وجود داشت، از آنها پول گرفته بود. فرد دلال بازداشت و چند نفر هم در این رابطه احضار شدند.

4

  • حکم جوانفکر قطعی شده است؛ رسیدگی به شکایت علی اکبر جوانفکر از قاضی صلواتی

5

  • رئیس یکی از شعبات بانک ملی در جریان پرونده فساد مالی اخیر اعترافاتی داشته است و با این اطلاعات افراد دیگری هم وارد پرونده می‌شوند.

6

  • اقدامات قانونی در مورد خاوری انجام شده و همچنین مقامات کانادا و اینترپل هم همکاری کردند ولی نمی‌دانم به نتیجه می‌رسد یا نه. البته این یک آزمون برای مدعیان مبارزه با فساد است.

7

  • پرونده‌های مربوط به تخلفات و جرائم چهارشنبه سوری قبل از سال نو رسیدگی می‌شود.

8

  • فرمایشی خواندن دادگاه اختلاس جفا به قوه قضائیه است. این اظهار نظر {روزنامه ایران} جفا است زیرا قوه قضائیه در این پرونده بسیار وقت گذاشته و کار کرده است. همین اقدامات موجب کشف زوایای مختلف این پرونده بود. اگر مطالب این روزنامه نشر اکاذیب باشد با آن برخورد می‌کنیم.

9

  • {چرا هنوز نتیجه پرونده شکایت دیوان محاسبات از دولت مبنی بر عدم واریز 4 میلیارد دلار از درآمد نفتی به خزانه دولت اعلام نشده} دیوان محاسبات وظیفه بررسی محاسبات کشور را دارد و اگر به تخلفی رسید به دستگاه‌های ذیربط هشدار و همچنین به مجلس هم گزارش می‌دهند. اگر هم تخلفات جرم باشد به قوه قضائیه گزارش می‌کنند. البته دیوان محاسبات باید اسناد مدارک خود را ارائه کند تا پرونده به دادگاه برود و اینگونه پرونده‌ها در حال رسیدگی است و قطعا نتیجه آن اعلام می‌شود.

10

  • {پرونده امیر میرزایی حکمتی که به جرم جاسوسی دستگیر شده است} در دادگاه تجدید نظر به پرونده اعتراض شد که اکنون به دیوان عالی رفته است.

11

  • پرونده بیمه ایران در حال رسیدگی است و متهم هم زیاد دارد.

12

  • پرونده چشم روباه و فعالیت افرادی که با BBC فارسی همکاری می‌کردند در حال رسیدگی است.

13

  • {گفته شده موسوی و کروبی از حصر خانگی خارج می‌شوند} منبع خبر را بفرمایید؛ من تائید یا تکذیب نمی‌کنم.

14

  • {در مورد شکایت دولت از مداحان تهرانی}هنوز پرونده منجر به صدور قرار نشده است.

15

  • پرونده متهمان بازار سکه و ارز تشکیل شده و در مرحله برگزاری دادگاه قرار دارد.

16

  • انتخابات مجلس شورای اسلامی در امنیت کامل برگزار شد و وضعیت آن از همه دوره‌های گذشته بهتر بود. تخلفات انتخاباتی نیز نسبت به سال‌های گذشته کمتر بود.همچنین شکایت مردم نسبت به هم و یا مراجع رسمی امسال کاهش یافت.

17

  • امسال تقریبا تعطیلات نسبت به سال‌های گذشته بیشتر است که امیدواریم با تمهیدات پیش بینی شده قوه مجریه و قضائیه مردم تعطیلات خوبی را سپری کنند. رئیس قوه قضائیه نیز با ابلاغ بخشنامه‌ای به مراکز قضایی و روسای دادگستری، دادستان‌ها و سازمان زندان‌ها اعلام کرده با متهمانی که امکان استفاده از مرخصی را دارند و بیم فرار و تبانی در انها وجود ندارد مرخصی 15 روزه داده شود. این مرخصی یک محک جدی برای زندانیان و خانواده آنان است زیرا پس از آن شرایط بررسی شده واگر دراین مدت عملکرد آنها خوب باشد این موضوع در درخواست آزادی مشروط آنان، قرار گرفتن در لیست عفو و مرخصی‌های بعد لحاظ خواهد شد.

18

  • دومین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده فساد مالی اخیر یکشنبه هفته آینده برگزار می‌شود.  در این جلسه دادگاه به پرونده همان متهمان قبلی رسیدگی می شود و از خبرنگاران هم خواهش دارم مطلب را همانگونه که مطرح می شود منتشر کنند. در این پرونده برای 55 نفر قرار مجرمیت صادر شد ولی دادستان برای برخی از متهمان کیفرخواست را نپذیرفت و تنها اتهام و کیفرخواست 33 نفر رسیدگی می شود. ولی قطعا افراد دیگری در این پرونده هستند که به اتهاماتشان در نوبتهای بعدی دادگاه رسیدگی می شود.

 

کد خبر 162730
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز