همشهری‌آنلاین: محسنی اژه ای از تایید حکم مجازات فائزه هاشمی و حضور تعدادی از معاونین وزرا در میان 32 متهم پرونده فساد مالی بزرگ خبر داد.

مشهد

به گزارش هشمهری‌آنلاین، حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای عصر دوشنبه در بیست و هشتمین نشست با خبرنگاران مطالب مهمی را درباره پرونده سعید مرتضوی، جوانفکر، شخصی که به سمت رئیس جمهور کفش پرتاب کرده بود، فائزه هاشمی، ملک زاده و ... مطرح کرده که در جدول زیر آمده است:

1

  • در موضوع آقای جوانفکر هم حکم قطعی شده و مسیر اجرایی خود را برای اجرای حکم طی می‌کند.

2

  • پیش از این هم گفته بودم پرونده سعید مرتضوی باز است، در این پرونده اول قرار منع تعقیب صادر شد و با شکایت شکات پرونده به دادگاه رفت و دادگاه قرار را نقض کرد و پرونده دوباره به دادسرا بازگشته است.

3

  • آخرین وضعیت پرونده محمد شریف ملک زاده دبیر سابق شورای عالی ایرانیان؛ دراین پرونده قرار صادر شد ولی مورد اختلاف بازپرس و دادستان واقع شد که دادگاه قرار را به نفع دادستان صادر کرد و هم اکنون پرونده در مرحله ارسال به دادگاه است.

4

  • در مورد فردی که به رئیس جمهور کفش پرتاب کرد که باید بگویم پرونده با شکایت مدعی العموم تشکیل شد و متهم سه ماه بازداشت بود. تحقیقات متعددی انجام شد که اقدام شخصی بوده است یا عقبه داشته، هم اکنون متهم با قرار وثیقه آزاد است و پرونده در دادگاه بوده و منتظر حکم نهاییست.

5

  • پرونده مرگ یک نخبه علمی در تهران؛ از اینکه نخبه بوده یا نه هنوز اطلاعی نداریم ولی پرونده 18 فروردین در کلانتری شرق تهران با اعلام خبر مرگ جوان 26 ساله تشکیل و تحت بررسی قرار گرفت، قاضی ویژه تعیین شد و بعد فهمیدیم مجرد نبوده و متأهل است، ظواهر امر نشان می دهد خودکشی بوده ولی انگیزه روشن نیست و پرونده در حال بررسی است.

6

  • یک روحانی وکیل یک مفسد فی الارض در دادگاه فساد مالی است؛ نظر من این است که یک روحانی ایرادی ندارد که وکیل شود ولی این لباس با توجه به نوع پرونده مقدس است، من اگر بودم وکیل متهم نمی‌شدم و این کار خوبی نبود که این آقا انجام داد، انتقادات هم وارد است.

7

  • تایید حکم مجازات فائزه هاشمی؛ حکم مجازات در دادگاه تجدید نظر تایید و برای اجرا به اجرای احکام فرستاده شده است. درباره زمان اجرای حکم من نمی‌توانم اظهارنظر کنم اما زمان زیاد به طول نخواهد انجامید.

8

  • آخرین اخبار پرونده فساد مالی بزرگ؛ در رسیدگی به این پرونده هیچ اغماضی با متهمان صورت نگرفته است. این پرونده بیش از 100 متهم دارد که به تناسب اتهاماتشان برای آنها قرار وثیقه سنگین و خفیف صادر شده است. رسیدگی یک جا به اتهام تمام متهمان در دادگاه مقدور نبود به همین خاطر پس از تکمیل تحقیقات درباره 32 تن از متهمان برای آنها کیفرخواست صادر و پرونده‌شان به دادگاه فرستاده شد. دیگر متهمان نیز با تکمیل تحقیقات محاکمه خواهند شد.

9

  • از قاضی پرونده خواسته‌ام فاصله زمانی جلسات دادگاه را کوتاهتر کند و در صورتی که برای او مقدور است هفته‌ای 2 تا 3 جلسه برگزار شود.

10

  • در میان متهمانی که پرونده اشان به دادگاه رفته است تعدادی از معاونین وزرا نیز حضور دارند که در جلسات بعدی به اتهامات آنها رسیدگی خواهد شد.

11

  • در این پرونده افراد مختلفی تحت تعقیب قرار گرفتند اما افرادی که از آنها حمایت می‌کردند به دو گروه تقسیم می شود. گروهی که واقعا فعالیت این افراد را فعالیت اقتصادی خوب قلمداد کرده و در جهت کمک به آنها اقدام می‌کردند و هیچ بهره برداری از متهمان نکرده بودند. این افراد مرتکب تخلفی نشده‌اند اما گروه دوم با اطلاع از کار خلاف متهمان از آنها حمایت کرده و ذینفع نیز بوده‌اند. توصیه نامه‌های این افراد چه به صورت کتبی و چه شفاهی عناوین مجرمانه داشته و تحت تعقیب قرار گرفته‌اند.

12

  • تاکنون هیچ پرونده ای در زمینه هدفمندی یارانه‌ها از مجلس به قوه قضائیه فرستاده نشده است

13

  • پرونده معروف به شستا؛ این موضوع در مجلس مطرح شد و تاکنون به قوه قضائیه ارجاع نشده است.

14

  • ماجرای تیراندازی معاون مرتضوی در پمپ بنزین اصفهان؛ برخلاف پرسش برخی خبرنگاران این موضوع از مصادیق محاربه نیست و این موضوع که وی مشاور آقای مرتضوی بوده یا نه من اطلاعی ندارم. پس از این ماجرا متهم تحت تعقیب قرار گرفت و پرونده‌ای در این زمینه در دادسرای اصفهان تشکیل شد بعد هم با صدور قرار عدم صلاحیت به دادسرای تهران فرستاد شد.
کد خبر 165545
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز