سه‌شنبه ۱ اسفند ۱۳۸۵ - ۱۹:۲۳
۰ نفر

گروه اقتصادی: کمیسیون تلفیق در ادامه بررسی لایحه بودجه پیش از طرح در صحن علنی مجلس قیمت هر لیتر بنزین برای سال آینده را 150 تومان و بدون سهمیه‌بندی تصویب کرد.

حسن سید‌آبادی عضو کمیسیون تلفیق‌ با اعلام این خبر گفت: در جلسه دیروز بعدازظهر کمیسیون تلفیق رسیدگی به لایحه‌ بودجه‌ سال 86 ، بر اساس تبصره 13 قیمت بنزین در سال آینده مورد بررسی قرار گرفت و نهایتاً پیشنهاد قیمت هر لیتر بنزین 150 تومان و بدون سهمیه‌بندی، با 23 رأی به تصویب رسید.

وی در عین حال تأکید کرد که احتمال تصویب این امر در صحن علنی مجلس بعید به نظر می‌رسد. این مصوبه باید در صحن علنی مجلس مطرح و در چارچوب دیگر مواد لایحه بودجه با رأی نمایندگان تصویب شود.

به نظر می‌رسد با توجه به حساسیت‌های ناشی از تأثیر این مصوبه در زندگی روزمره مردم همچنان بنزین بحث‌انگیز‌‌‌ترین ماده لایحه بودجه تا روز پایانی تصویب آن در مجلس شورای اسلامی‌ باشد.

مرتضی تمدن عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با مهر توضیح داد: جلسه این کمیسیون دیروز با حضور 35 نماینده تشکیل و نرخ هر لیتر بنزین و گازوئیل برای سال آینده به ‌ترتیب 150 و 45 تومان تصویب شد.

وی افزود: در این جلسه 23 عضو کمیسیون تلفیق مجلس رأی به افزایش قیمت بنزین به 150 تومان برای هر لیتر در سال 86 داده و 26 عضو این کمیسیون نیز با افزایش قیمت گازوئیل به 45 تومان در سال آینده موافقت کردند.

خبرگزاری مهر همچنین گزارش داد: برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در اعتراض به تصویب قیمت 150 تومانی بنزین جلسه کمیسیون تلفیق بودجه را ترک کردند.

محمدرضا باهنر، حسن سبحانی ، حسن کامران، مرتضی تمدن و اسماعیل جبارزاده از جمله کسانی بودند که به قصد از رسمیت انداختن جلسه، جلسه کمیسیون تلفیق را ترک کردند، اما اعتراضات آنان به نتیجه نرسید. این نمایندگان در عین حال امیدوارند که پیشنهاد قیمت بنزین در صحن علنی رأی نمایندگان را کسب نکند.

کد خبر 16258

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز