دوشنبه ۷ اسفند ۱۳۸۵ - ۱۸:۵۲
۰ نفر

گروه سیاسی: در حالی که تصمیم کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی مبنی بر افزایش قیمت بنزین به 150 تومان نگرانی‌هایی را در سطح جامعه ایجاد کرده، سخنگوی دولت از مخالفت جدی دولت با افزایش قیمت بنزین خبر داد و گفت: دولت پیشنهاد افزایش قیمت بنزین را به مجلس نداده و سیاست دولت مخالفت جدی با افزایش قیمت بنزین است.

غلامحسین الهام که اولین بار بود از ساختمان وزارت دادگستری به جلسه هفتگی مطبوعاتی سخنگوی دولت می‌آمد تاکید کرد: تأثیر افزایش قیمت بنزین یک تأثیر روانی در همه بخش‌های جامعه دارد که به عموم مردم آسیب‌ خواهد زد البته سیاست دولت تغییر مسیر مصرف بنزین است که در یک برنامه‌ریزی مدون سال آینده به این سمت حرکت می‌کنیم.

آخرین مواضع هسته‌ای

وی همچنین با تاکید بر اینکه نه تهدید می‌کنیم و نه در تهدید نظامی‌به سرمی‌بریم افزود: نطق‌‌هایی برای القاء یک عملیات روانی در این جهت صورت می‌گیرد که بیانات روشن و رسای مقام معظم رهبری، پاسخ روشن به کسانی است که درصدد القای چنین مطلبی هستند.

به گزارش مهر الهام درباره ارائه طرح‌هایی برای حل مسئله هسته ای ایران ازجمله طرح سوئیس گفت: ما پیشنهاد جدیدی نداشته‌ایم و آنها می‌خواهند ما با تعلیق وارد مذاکره شویم که این موضوع از نظر ما کاملا منتفی است.

وی افزود: تعلیق فعالیت‌های ایران که صلح آمیز و تحت نظارت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است مطالبه ای کاملا نامشروع و غیرمنطقی است که با خواست ملی ما همخوانی ندارد. ملت ما در یک حرکت جمعی و رسمی اراده خود را در بهره‌مندی از این حق و فناوری با جهات تعریف شده اعلام کرده و دولت وظیفه دارد که در جهت خواست ملی اراده و منافع مردم حرکت کند.

قیمت واقعی نفت در بودجه

سخنگوی دولت در پاسخ به این سئوال که برخی افراد اعلام می‌کنند قیمت نفت در لایحه بودجه غیر واقعی است گفت: بدخواهان ملت به دنبال این بوده‌اند که با کاهش قیمت نفت به اقتصاد کشور آسیب بزنند ولی برنامه ریزی دولت نشان داد که ما می‌توانیم سطح اتکا به نفت را کاهش دهیم و برخلاف تصور و پیش بینی‌ها توانستیم بودجه امسال را با قیمت 7/33 دلار تنظیم کنیم.

سخنگوی دولت در پایان تصریح کرد: اشتباه آنها این است که فکر می‌کنند مالیات شرکت نفت تنها مربوط به صادرات نفت خام است در حالی که شرکت ملی نفت یک شرکت اقتصادی است که یکی از کارهای آن صادرات نفت است و کارهای دیگری از جمله فروش داخلی، صادرات گاز و انواع محصولات و مجموعه ای از فعالیت‌های اقتصادی را انجام می‌دهد و متمرکز شدن فقط بر صادرات، اشتباهی است که این افراد انجام داده‌اند.

تغییر نیافتن ساعت رسمی کشور

وی در پاسخ به سئوال دیگری در خصوص تغییر ساعت رسمی کشور اظهار داشت: دولت سال گذشته تصمیم به حفظ ساعت رسمی و عدم تغییر آن  داشت که گزارشات کارشناسی، درستی این تصمیم را نشان داد و ما شاهد کاهش مصرف بوده‌ایم.

الهام تصریح کرد: تغییر ساعت در سالهای گذشته بدون منابع مستند و کارشناسانه صورت گرفت و ما به مبنای کارشناسی بودن آن دست پیدا نکرده ایم.

وی همچنین از اختصاص 50 میلیارد تومان جهت توسعه متروی تهران خبر داد.

پیگیری جدی اصل 44

به گزارش ایسنا الهام درباره گلایه‌های مقام معظم رهبری نسبت به عدم توجه به سیاست‌های اصل 44 گفت: شاید این احساس وجود داشته است که دستگاه‌هایی در دولت تمایلی به رها کردن تصدی‌گری در حوزه‌های اقتصادی را ندارند. ممکن است در برخی از اجزای دولت چنین چیزی وجود داشته باشد، که باید این مقاومت‌ها را بشکنیم و نیاز هست که پیگیری جدی در اصل 44 که در حوزه اقتصاد تحول‌ساز است، ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: البته اجرای این سیاست‌ها نباید توأم با شتاب باشد که این نکته مورد تاکید رهبری و همچنین مورد توجه دولت است. باید به معنای واقعی شرکت‌های دولتی را به مردم واگذار کنیم نه این‌که به یک گروه و طبقه خاص و برخوردار از امتیاز خاص خانوادگی و یا گروهی باشند، بدهیم. سهام عدالت - که در راه واگذاری است - همین راه را طی کرده است و در جهت توانمندسازی مردم در عرصه تولید می‌باشد. ما باید اجرای اصل 44 را به صورت پیوسته و مجموعی ببینیم. در این راستا دولت قانون جالبی نیز دردست  بررسی دارد که در حال اتمام می‌باشد.

الهام در پاسخ به سئوال خبرنگاری درباره متواری شدن شهرام جزایری و برخی انتقاد‌ها به قوه قضائیه گفت: من برای تصدی پست دادگستری سوگند یاد کردم که در امور قضائی دخالت نکنم و اجازه بدهید به این سوگند خود وفادار بمانم.

کد خبر 16694

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز