سه‌شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۸۵ - ۱۴:۳۴
۰ نفر

گروه سیاسی: غلامحسین الهام، سخنگوی دولت روز سه‌شنبه 22 اسفند، آخرین جلسه مطبوعاتی خود را برگزار کرد.

 وی در مورد احتمال سفر احمدی نژاد به نیویورک با تاکید بر اینکه این موضوع هنوز قطعی نیست و اگر انجام شود مشروط خواهد بود گفت: رئیس جمهور در هر شرایطی، ابتکارات ویژه‌ای دارد که در صورت لزوم از آنها استفاده خواهد کرد و دکتر احمدی‌ نژاد در این سفر نیز برنامه، سناریو و طرحی برای پیشرفت اهداف و تحقق مواضع اصولی کشور دارد و در صورتی که لازم باشد، این سفر انجام خواهد شد.

وی گفت: رئیس جمهور و دولت برای دفاع از حقوق ملت و بیان مواضع منطقی، اصولی و قانونمند با اقتدار و تسلط در همه عرصه‌ها حضور داشته و خواهد داشت.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا برای سفر احتمالی رئیس جمهور به آمریکا درخواست ویزا شده است؟ گفت: وزارت خارجه در حال انجام اقدامات لازم در این خصوص است.

الهام در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا سفر رئیس جمهور به نیویورک جایگاه ریاست جمهوری اسلامی‌ ایران در عرصه بین‌المللی را کاهش نمی‌دهد، اظهار داشت: خیر، همیشه یک ابتکار که برخی عرف‌ها را تغییر می‌دهد منشاء آثار و تاثیرات جدیدی در کلیت روابط بین‌المللی می‌شود و معمولا کسانی که عادت می‌کنند از مسیری تعریف شده حرکت کنند قدرت ابتکار و خلاقیت برای تاثیرگذاری بر برخی جهات را از دست می‌دهند.

سخنگوی دولت، دکتر احمدی نژاد را فردی مبتکر و تحول‌گرا در بسیاری از عرصه‌ها دانست و افزود: همین ابتکار عمل منشاء تأثیرات و تحولات بسیاری به سود مردم و کشور بوده است؛ اما در عین حال ممکن است کسانی بخواهند تحلیل‌های سیاسی خود را در جهت مخالف با تحول‌گرایی تنظیم نمایند.

وی تاکید کرد: رفتار آقای احمدی نژاد عظمت ملی ما و اقتدار نظام را حفظ کرده و آنچه که مهم است، حفظ استقلال، عظمت و استقلال ملت ایران است که تا کنون هیچ گونه آسیبی ندیده و نخواهد دید و این قالب شکنی‌ها فضاهای جدیدی را ایجاد خواهد کرد.

سخنگوی دولت در مورد اینکه آیا شورای امنیت با این سفر موافقت کرده؟ گفت: فعلاً پاسخی از شورای امنیت نداده‌اند و اظهار نظری در این رابطه نشده اما به هر صورت این تصمیم به نفع کشور است و ابتکار عمل نیز در دست ماست.

الهام درباره  بررسی پرونده ایران در شورای امنیت سازمان ملل گفت: ما همچنان بررسی مسئله هسته‌ای ایران را در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی‌به عنوان بهترین مرجع قبول داریم و مداخله شورای امنیت در موضوعی که روال قانونی و منطقی خود را در آژانس می‌گذراند، جز تضعیف جایگاه حقوقی آژانس نتیجه‌ای ندارد و آژانس باید حامی‌ اعتبار خود باشد و استفاده از حق وتو اعضای دائم شورای امنیت را برخلاف عدالت می‌دانیم.

غلامحسین الهام با بیان اینکه حمایت و پشتوانه جهانی از جمهوری اسلامی‌ایران به مراتب بیش از گذشته است، گفت: امروز نفوذ معنوی جمهوری اسلامی‌ در کشورهای خارجی بیش از گذشته شده و طبیعی است که در برابر هر تهدیدی پاسخی مقتضی به صورت جدی، محکم و مناسب خواهیم داد.

کد خبر 17761

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز