غلامحسین الهام گفت: مواضع ایران در عرصه هسته‌ای روشن است و گامی برداشته شده که با درایت، تدبیر و استقامت گام‌های بعدی را برخواهیم داشت.

به گزارش ایرنا، الهام روز دوشنبه در همایش "صنعت هسته‌ای و استفاده‌های صلح جویانه" در تالار خوارزمی سازمان انرژی اتمی افزود: با تن دادن به زورگویی‌ها نمی‌توان از این فشار و بحران عبور کرد، چون دامنه تهدیدها محدود نیست و اگر کشوری به عقب برگردد ، تهدیدها در سایر عرصه‌ها ادامه می‌یابد.

الهام افزود:راهی جز استقامت و پایداری و حرکت در چارچوب مدبرانه برای عبور از فشارها بر سربرنامه ‌صلح‌آمیز هسته‌ای خود نداریم.

وی با تاکید براینکه صنعت هسته‌ای ایران به عقب بر نمی‌گردد ، گفت: مواضع ایران در عرصه هسته‌ای روشن است و گامی برداشته شده که با درایت ، تدبیر و استقامت گامهای بعدی را برخواهیم داشت.

سخنگوی دولت تاکیدکرد : هرگونه اهمال ، ضعف و بی‌تدبیری در این مسیر ، گناه بزرگی است که نسل‌های آینده و جوامع مسلمان از ما نخواهند پذیرفت.

الهام با اشاره تصمیم‌گیری منسجم در موضوع پرونده هسته‌ای افزود: امروز همه پشت سر مقام معظم رهبری و نفر دوم نظام یعنی رییس جمهوری حرکت می‌کنند و مواضع آقای احمدی نژاد نیز در این زمینه به عنوان رییس شورای عالی امنیت ملی که مصوبات آن از سوی رهبر معظم انقلاب تایید می‌شود ، نقطه انسجام و نشان‌دهنده مواضع قاطع رییس جمهوری است.

الهام افزود: با عزمی که در ملت ایران و سخنگوی نظام یعنی رییس جمهوری وجود دارد ، موضع ایران در مساله هسته‌ای کاملا روشن است.

سخنگوی دولت تحریم‌های اقتصادی و خودداری کشورهای پیشرفته صنعتی از انتقال فناوری به سایر کشورها را حرکتی خلاف و مغایر حقوق بشر دانست و گفت: اگر انرژی هسته‌ای خوب است باید برای همه خوب باشد و اگر بد است باید برای همه بد باشد.

وی تصریح کرد: صنعت هسته‌ای ایران با تلاش متخصصان داخلی از مرحله تحقیقات عبور کرده و به مرحله صنعتی وارد شده که این امر ، نشان از روح علمی ، اراده ایمانی و اتکا به نفس ملت ایران است.

الهام گفت: صنعت هسته‌ای ایران، صنعتی ملی است که باید این منفعت ملی را پاس داشت.

وی افزود: به دلیل ابهامات غیرقابل توجیه و با اوهام‌هایی مانند احتمال انحراف ، می‌خواهند ما را از صنعت هسته‌ای محروم کنند که این اقدام غربی‌ها در واقع بازگشت به دوران تفتیش عقاید یعنی همان قرون وسطی است.

الهام نظام بین‌المللی موجود را ناعادلانه و افزایش فقر را یکی از این بی عدالتی‌ها دانست و گفت: انقلاب اسلامی پیامی برای مبارزه با این بی‌عدالتی است.

کد خبر 14993

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز