سه‌شنبه ۱ اسفند ۱۳۸۵ - ۱۸:۰۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: مقامات بهداشتی روسیه گفته‌اند ویروس آنفلوآنزای پرندگان در هفت نقطه در اطراف پایتخت این کشور شناسایی شده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه آلکسی ولکوف رئیس سازمان دامپزشکی منطقه مسکو سه‌شنبه 20 فوریه (اول اسفند) در یک کنفرانس خبری گفت‌: "ویروس H5N1 در شش منطقه اطراف مسکو شناسایی شده ... محل هفتم بازار پرندگان مسکو بوده است."

او گفت که  احتمال دارد در روزهای آینده موارد بیشتری از بیماری در طیور کشف شود، اما اظهار اطمینان کرد که همه آنها به "سرعت مکان‌بابی می‌شوند."

در همین حال خبرگزاری نووستی از قول وزارت کشاورزی روسیه اعلام کرد حدود 75 پرنده در مکان هشتمی مرده یافت شده‌اند و آزمایش‌ها برای تعیین علت مرگ آنها در حال انجام است.

نیکلای ولاسوف رئیس سازمان دامپزشکی روسیه نیز با اطمینان به خبرنگاران گفت همه طیوری که از مغازه‌ها و بازارهای مجوزدار خریده شوند، برای خوردن بی‌خطرند، و " در مجموع دلیلی برای نگرانی وجود ندارد."

بازار پرندگان در جنوب شرق مسکو منبع اصلی شیوع‌های کنونی آنفلوآنزای پرندگان که برای اولین بار در هفته گذشته کشف شد، خوانده شده است.

این برای اولین بار است که شیوع آنفلوآنزای پرندگان در روسیه به پشت دروازه‌های پایتخت روسیه رسیده است که بیش از 10 میلیون جمعیت دارد.

مقامات روسیه می‌گویند بیش از 5000 فرد را که احتمال تماس آنها با پرندگان آلوده می‌رفته تحت معاینات پزشکی قرار گرفته‌اند و حدود یک میلیون پرنده در یک برنامه اضطراری واکسیناسیون واکسینه شده‌اند.

ولکوف در مصاحبه‌اش در سه‌شنبه گفت 1400 پرنده که از بازار مسکو منشا گرفته بودند، به همراه 200 پرنده دیگر معدوم شده‌اند.

مقامات دامپزشکی بین‌المللی در مورد توانایی روسیه در کنترل این مشکل اظهار اطمینان کرده‌اند.

کد خبر 16234

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز