گروه اجتماعی: با اختصاص 860 میلیون تومان، توزیع یک وعده غذای گرم بین کودکان روستا مهدها از سوی سازمان بهزیستی آغاز شد.

سید محمد حسن جوادی، مدیرکل دفتر کودکان سازمان بهزیستی کشور، با اعلام این خبر گفت: کودکان روستا مهدهای 14 استان کشور با امضای موافقت‌نامه‌ای  میان وزارت رفاه و سازمان بهزیستی  از یک وعده غذای گرم بهره‌مند می‌شوند.

جوادی با اشاره به وجود سوءتغذیه در بیشتر استان‌های مورد نظر این طرح افزود:  9 هزار کودک هم‌اکنون در روستا مهد‌های این استان‌ها حضور دارند که با در نظر گرفتن اعتبار 860 میلیون تومانی سهم هر کودک 95 هزار تومان برای یک سال خواهد بود.به گفته جوادی اعتبار مورد نیاز این طرح از سوی دفتر فقرزدایی وزارت رفاه و تأمین اجتماعی در اختیار سازمان بهزیستی قرار گرفته ‌است.

وی افزود: سازمان بهزیستی در پروتکل مشترکی با وزارت رفاه طرح آموزش تغذیه سالم را نیز در این برنامه گنجانده است، به این ترتیب کودکان علاوه بر برخورداری از یک وعده غذای سالم آموزش‌هایی نیز درباره تغذیه سالم خواهند دید.مدیرکل دفتر کودکان سازمان بهزیستی، آموزش مربیان روستا مهدها و والدین کودکان را نیز از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده این طرح عنوان کرد.

گفتنی است که سازمان بهزیستی سعی دارد با جلب موافقت دفتر فقرزدایی وزارت رفاه و تأمین اجتماعی برای سال آینده این طرح را در تمامی مناطق روستایی کشور اجرا کند.

استان‌های کرمانشاه، کردستان، ایلام، لرستان، آذربایجان غربی، اردبیل، بوشهر، چهار محال و بختیاری، هرمزگان، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، کرمان و سیستان و بلوچستان استان‌های مورد نظر هستند.

کد خبر 16229

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز