همشهری آنلاین: از شب گذشته پیش گرد و غبار شدید که از کشورهای عربی وارد کشور شده است استان خوزستان را فرا گرفت.

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: مشاهده آخرین تصاویر ماهواره هواشناسی نشان دهنده شکل گیری توده هوای حاوی گرد و غبار و خاکی در جنوب و مرکز و شمال کشور عراق است که بررسی به عمل آمده نشان می‌دهد که در بخش‌هایی از جنوب و غرب و مرکز استان شاهد کاهش دید ناشی از پدیده گردو غبار هستیم.

مسعود دهملایی افزود: بررسی نقشه های پیش‌یابی در سطح زمین بروز تغییرات فشار هوا را بر روی منطقه نشان می‌دهد و در سطوح فوقانی جو نیز خط ناپایدار ضعیفی از فراز استان در حال عبور است.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: آسمان استان صاف تا قسمتی ابری گاهی با افزایش ابر و احتمال رگبار و رعد و برق پراکنده به ویژه در مناطق مرتفع و شرقی و شمالی استان ، همراه با گرد و غبار در مناطق مرکزی و نوار غربی و جنوبی استان و توام با وزش باد قابل ملاحظه در سواحل پیش‌بینی می‌شود.

دهملایی تاکید کرد: وضعیت هوا، قسمتی تا تمام ابری همراه با گرد و غبار جهت باد، جنوب غربی تا شمال غربی سرعت باد، 15 تا 30 کیلومتر در ساعت و ماکزیمم سرعت باد، 35 کیلومتر در ساعت خواهد بود.

مدیر کل هواشناسی خوزستان خاطر نشان کرد: در شبانه روز گذشته امیدیه با 25.6 و ایذه با شش درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط گزارش شده‌اند.

دهملایی درباره شرایط دمایی شهرستان اهواز تاکید کرد: حداکثر دمای اهواز به 24 و حداقل به 12 درجه سانتیگراد خواهد رسید.

کد خبر 162262
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز