دوشنبه ۸ اسفند ۱۳۹۰ - ۰۶:۲۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: رییس هیات مدیره اتحادیه مرکبات از ذخیره سازی 250 هزار تن مرکبات در سردخانه‌های و انبارهای شمال کشور خبر داد و پیش‌بینی کرد: هر کیلو پرتقال هزار تا هزار و 200 تومان و هر کیلو سیب هزار و 300 تا هزار و 500 تومان برای ایام عید عرضه شود که قیمت‌های فعلی است.

عنایت الله بیابانی - نایب رییس خانه کشاورز - اظهار کرد: امسال بیش از سه میلیون تن سیب و چهار میلیون و 500 هزار تن مرکبات در کشور برداشت شده و انبارهای دولتی و خصوصی مملو از سیب و پرتقال برای تامین نیاز شب عید مردم است.

به گفته وی 250 هزار تن مرکبات در استان‌های شمالی کشور ذخیره شده است که 65 هزار تن از این میزان توسط بخش دولتی و بقیه توسط بخش خصوصی انبار شده است.

بیابانی قیمت هر کیلو پرتقال در انبارها را 700 تومان عنوان و اظهار کرد: این قیمت در بازار هزار تا هزار و 200 تومان است که پیش‌بینی می‌شود با توجه به فراوانی تولید برای ایام عید با ثبات قیمت فعلی مواجه باشیم.

رییس هیات مدیره اتحادیه مرکبات قیمت هر کیلو سیب در سردخانه‌ها را 800 تومان عنوان کرد و به ایسنا گفت: قیمت این محصول در بازار مصرف هزار و 300 تا هزار و 500 تومان است که برای ایام عید نیز بر همین مبلغ باقی خواهد ماند.

وی یادآور شد: در حال حاضر 250 هزار تن سیب فقط در سردخانه‌های ارومیه انبار شده است.

بیابانی با اشاره به اقلیم متنوع کشورمان، گفت: علیرغم این که اکنون مصرف سیب و مرکبات است هندوانه تازه خوری از جنوب کشور برداشت و در بازار مصرف عرضه شده است.

نایب رییس خانه کشاورز افزود: با توجه به تولید بیش از 17.5 میلیون تن محصول باغی و بالا بودن کیفیت تولیدات این بخش باید توان صادراتی پیدا کنیم، نه این که واردکننده باشیم اما حمایت‌های لازم در بخش تولید و بازرگانی صورت نمی‌گیرد.

کد خبر 161868
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز