همشهری آنلاین: محمد البرادعی با تاکید بر اینکه اگر شرایط کنونی مصر تغییر یابد، بار دیگر برای نامزدی در انتخابات ریاست‌جمهوری اقدام خواهد کرد، عنوان داشت که شورای عالی نیروهای مسلح مصر معنای انقلاب را در این کشور نمی‌داند.

البرادعی: شرایط تغییر کندنامزد انتخابات ریاست‌جمهوری می‌شوم

به گزارش ایسنا، محمد البرادعی، مدیرکل سابق آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی النهار عنوان داشت: مصر تحت رهبری شورای عالی نیروهای مسلح در مسیر نادرستی حرکت می‌کند.

وی در ادامه افزود: من نسبت به تعیین زمان انتخابات ریاست‌جمهوری قبل از تدوین قانون اساسی جدید که تنها چارچوب مشهور برای هر گونه اقدام دموکراتیک است، تعجب می‌کنم.

البرادعی همچنین عنوان داشت: نمی‌توان از طریق اصلاحات صورت‌ گرفته در قانون اساسی که ماه مارس به همه‌پرسی گذاشته شد، بر مصری‌ها حکمرانی کرد.

وی در ادامه افزود: ترجیح دادم از تصمیم خود برای نامزدی در انتخابات ریاست‌جمهوری عقب‌نشینی کنم، چراکه ترجیح دادم به ملت مصر خارج از چارچوب این نظام فاسد خدمت کنم.

البرادعی همچنین عنوان داشت: برخی از نامزدهای ریاست‌جمهوری صلاحیت نامزدی در این انتخابات را ندارند. رئیس‌جمهور آینده باید برخاسته از انقلاب این کشور باشد. من برای راضی کردن برخی از افراد از تصمیم خودم عقب‌نشینی نخواهم کرد.

وی در ادامه افزود: مردم مصر از مشکل بزرگی در زمینه عدم دستیابی به آزادی رنج می‌برند. مصری‌ها عادت کردند که کسان دیگری امور آنها را انجام دهند.

البرادعی همچنین عنوان داشت: آرزوهای زیادی دارم که امیدوارم در صورت تغییر کردن اوضاع موفق شوم. تنها در صورتی که شرایط تغییر یابد، ممکن است بار دیگر نامزد شوم.

وی در ادامه افزود: ملت مصر باید به تلاش‌های خود برای تحقق درخواست‌ها و آرزوهایش ادامه دهد. شورای عالی نیروهای مسلح مصر معنی انقلاب را نمی‌دانند، چراکه ارتش بخشی از دولت مصر به شمار می‌آید و وظیفه‌اش چیز دیگری است.

البرادعی همچنین عنوان داشت: نسبت به قدرت یافتن گروه‌های اسلام‌گرا نگران نیستم، بلکه نگرانی‌ام در خصوص شرایط نابسامان و بی‌هدف کنونی مصر و دوره انتقالی در این کشور است.

 

کد خبر 161800
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز