همشهری آنلاین: بزرگترین حراجی تندیس‌های جوایز اسکار هفته‌ آینده در لس‌آنجلس برگزار خواهد شد.

اسکار

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز در حالیکه کمتر از یک هفته تا برگزاری هشتادو چهارمین مراسم سالانه اعطای جوایز اسکار مانده است‌، یک حراجی در لس‌آنجلس ‌١٥ تندیس جایزه‌ اسکار را به حراج خواهد گذاشت.

حراجی «نیت دی سندرز» دو روز پس از برگزاری جوایز اسکار ‌٢٠١٢ تندیس‌های اسکار را به حراج خواهد گذاشت.

از جمله تندیس‌های اسکار که چوب حراج خواهند خورد جایزه‌ای است که «هرمن مانکیویکس» برای فیلم‌نامه‌ «شهروند کین» اثر معروف «اورسن ولز» دریافت کرد.

این در حالیست که جایزه‌ اسکاری که شخص «اورسن ولز» در سال ‌١٩٤١ برای فیلم «همشهری کین» دریافت کرد، ماه دسامبر در همین حراجی به قیمت ‌٨٦١ هزار دلار به فروش رفت.

از جمله تندیس‌های اسکاری که در حراجی روز ‌٢٨ فوریه چوب حراج می خورند، می‌توان به جایزه اسکار بهترین فیلم سال ‌١٩٣٣ برای «کاوالکید»،‌ اسکار بهترین تدوین و بهترین موسیقی متن برای فیلم کلاسیک «بهترین سال‌های زندگی‌مان» در سال ‌١٩٤٦ و جایزه‌ اسکار بهترین فیلم‌برداری متعلق به «گرگ تولاند» برای فیلم «بلندی‌های بادگیر» در سال ‌١٩٣٩ اشاره کرد.

براساس پیش‌بینی حراجی ساندرز، ‌١٥ تندیس اسکار به قیمت کلی بیشتر از دو میلیون دلار به فروش خواهند رفت.

حراج تندیس‌های اسکار به ندرت اتفاق می‌افتد. چراکه آکادمی اسکار در سال ‌١٩٥٠ توافق‌نامه‌ای را صادر کرد که براساس آن برندگان جوایز اسکار حق فروش تندیس جوایز اسکار را ندارند و تنها آکادمی اسکار حق آن را دارد که این تندیس را به قیمت تنها یک دلار خریداری کند.

جایزه‌ اسکار بهترین فیلم سال ‌١٩٣٩ برای «برباد رفته» درسال ‌١٩٩٩ به قیمت ‌٥٤/١ میلیون دلار به «مایکل جکسون» فروخته شد.

 

کد خبر 161348

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز