گروه حوادث: با انهدام 2باند قاچاق کالا در اصفهان، بیش از 2میلیارد ‌‌تومان پارچه، کفش و لباس از قاچاقچیان کشف شد.

متهمان

هفته گذشته ماموران گشت پلیس آگاهی اصفهان در یکی از خیابان‌های شهر به 2دستگاه وانت نیسان که بار پارچه حمل می‌کردند، مشکوک شدند. رفتار راننده‌ها و تردد آنها در مسیر خلوت، شک ماموران را بیشتر کرد و آنها که تصور می‌کردند با قاچاقچیان کالا روبه‌رو هستند، مخفیانه به تعقیب این دو خودرو پرداختند. در حالی که خودروهای نیسان به سمت حاشیه شهر تغییر مسیر داده بودند، ماموران نیز سایه‌به‌سایه آنها را تعقیب کردند تا اینکه دقایقی بعد متوجه شدند هردو خودرو وارد انباری قدیمی در خارج از اصفهان شدند.

ماموران که حالا مطمئن شده بودند با قاچاقچیان کالا روبه‌رو هستند، برای شناسایی تمامی اعضای باند، عملیات تعقیب و مراقبت را ادامه دادند. دقایقی بعد، هر دو خودرو بارشان را تخلیه کردند و بعد از خروج از انبار، این بار به انبار دیگری در چند کیلومتر آن‌طرف‌تر رفتند تا دوباره پارچه بارگیری کنند. با مشخص شدن این موضوع، ماجرا به دادسرا گزارش و دستور بازداشت قاچاقچیان صادر شد. ماموران در یک عملیات ضربتی وارد هر دو انبار شدند و در آنجا با محموله بزرگی از پارچه‌های قاچاق روبه‌رو شدند. با دستگیری 2 نفر در انبار، تمامی پارچه‌های کشف شده به اداره آگاهی انتقال یافت و تحقیقات درخصوص فعالیت این باند شروع شد.

سرهنگ حسین‌زاده، رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان با بیان این خبر گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد که متهمان این محموله بزرگ را ابتدا به‌صورت غیرقانونی به یکی از انبارها منتقل کرده و سپس قصد داشته‌اند بخشی از آن را به انبار دیگری انتقال دهند که تیم گشت پلیس متوجه آنها شد.

وی ادامه داد: بعد از انتقال محموله کشف‌شده به گمرک، ارزش آن یک میلیارد و 450 میلیون تومان برآورد شد و با صدور قرار قانونی برای 2 متهمی که در این پرونده دستگیر شدند، تحقیقات تکمیلی برای شناسایی سایر همدستان احتمالی آنها ادامه دارد. سرهنگ حسین‌زاده افزود: متهمان محموله قاچاق را از چین به بنادر جنوب کشور منتقل کرده و از آنجا با استفاده از کامیون به اصفهان قاچاق می‌کردند و قصد داشتند در شهر توزیع کنند که در اجرای نقشه‌شان ناکام ماندند.

قاچاق با مدارک جعلی

دومین محموله‌ای که پلیس آگاهی اصفهان موفق به کشف آن شد، در یک کانتینر جاسازی شده بود و شامل لباس، کیف و کفش بود. صبح شنبه گذشته، ماموران یکی از پاسگاه‌های پلیس اصفهان هنگام کنترل خودروهای عبوری به یک تریلی حامل کانتینر ترانزیتی مشکوک شدند. گرچه راننده مدارکی را به همراه داشت که نشان می‌داد این کانتینر در گمرک بوشهر پلمب شده و از آنجا به مقصد تهران بارگیری شده است، اما ماموران که به این مدارک مشکوک بودند، ماجرا را به پلیس آگاهی گزارش کردند.

وقتی مدارک مورد نظر در اختیار کارآگاهان آگاهی قرار گرفت، راز جعلی بودن آنها فاش شد و ماموران متوجه شدند که تمامی آنها به طرز ماهرانه‌ای و از روی مدارک واقعی جعل شده‌اند. بنابراین دستور شکسته شدن پلمب کانتینر صادر شد و ماموران بعد از بررسی داخل آن، با مقدار زیادی کفش، کیف و لباس که روی تمامی آنها مارک‌های ترکیه‌ای به چشم می‌خورد روبه‌رو شدند.

راننده تریلی وقتی دید دستش رو شده به قاچاق کالا اعتراف کرد و گفت: این محموله از کشور ترکیه وارد ایران شده بود و من بعد از بارگیری آن در کانتینر، قصد داشتم با استفاده از مدارک جعلی وانمود کنم که محموله از گمرک بوشهر و به‌صورت قانونی بارگیری شده که ماموران متوجه ماجرا شدند و دستگیر شدم.

سرهنگ حسین زاده، با اشاره به اینکه ارزش دومین محموله کشف شده بیش از 600 میلیون تومان برآورد شده، به همشهری گفت: با دستگیری راننده تریلی و توقیف خودروی او، پرونده در اختیار مرجع قضایی قرار گرفت و تحقیقات تکمیلی درخصوص شناسایی دیگر همدستان احتمالی متهم ادامه دارد.

کد خبر 160991
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز