گروه حوادث: عروس و خواهر‌شوهر در اتوبوس و مترو دست به جیب‌بری می‌زدند و با پول‌های سرقتی طلا و جواهر می‌خریدند.

متهمان

از ابتدای امسال ماموران اداره هفدهم پلیس آگاهی پایتخت در جریان سرقت و جیب بری‌های سریالی از مسافران مترو و اتوبوس قرار گرفتند و تحقیقات برای دستگیری سارقان را شروع کردند. بررسی‌ها نشان می‌داد که 2 زن با حضور در ایستگاه‌های مترو و اتوبوس‌، اقدام به شناسایی طعمه‌هایشان کرده و در فرصتی مناسب دست به جیب بری و کیف‌زنی می‌زدند.

در ادامه تحقیقات از مالباخته‌ها مشخص شد که تعدادی از آنها رمز کارت عابر بانک خود را روی کارت‌هایشان یادداشت کرده بودند و سارقان نیز بعد از سرقت، توانسته بودند موجودی حساب آنها را خالی کنند. با مشخص شدن این موضوع، ماموران به بررسی تراکنش‌های بانکی دست زدند و متوجه شدند که 2 زن سارق با استفاده از کارت‌های عابربانک مسروقه به تعدادی طلافروشی رفته و همه موجودی کارت را صرف خرید طلا کرده‌اند.

ماموران در ادامه راهی مغازه‌های طلافروشی شدند و با بررسی فیلم‌های ضبط شده در دوربین مداربسته این مغازه‌ها، تصویری از چهره یکی از سارقان به دست آوردند. این تصویر سرنخی شد برای دستگیری زنان سارق، چرا که هر دوی آنها سابقه دار بودند و ماموران با بررسی آلبوم عکس مجرمان سابقه‌دار توانستند هویت یکی از سارقان را شناسایی کنند. بررسی‌ها نشان می‌داد ‌ این زن اسفند ماه سال گذشته نیز به اتهام جیب بری در اتوبوس و مترو دستگیر شده و به زندان رفته بود.

پاتوق شیشه‌ای

وقتی کارآگاهان هویت سارق 26ساله به‌نام مهری را شناسایی کردند، به مخفیگاه وی در جنوب پایتخت رفتند و این زن را بامداد 18 بهمن ‌ دستگیر کردند. او که از حضور پلیس در مخفیگاهش غافلگیر شده بود چاره‌ای جز اعتراف ندید. کارآگاهان نیز در بازرسی از مخفیگاه وی تعدادی گوشی تلفن همراه، کیف و مدارک متعلق به مالباخته‌ها و مقدار زیادی مخدر شیشه و پایپ کشف کردند. شواهد حکایت از این داشت که همسر مهری در زمینه خرید و فروش مواد‌مخدر فعالیت دارد و خانه‌اش را تبدیل به پاتوقی برای مصرف شیشه کرده است. با این اطلاعات، مرد 30 ساله نیز بازداشت شد و در اختیار ماموران مبارزه با مواد‌مخدر تهران قرار گرفت.

سرقت‌های عروس و خواهرشوهر

مهری بعد از دستگیری به اداره آگاهی انتقال یافت و وقتی تصویر خود را در فیلم‌های ضبط شده توسط دوربین مداربسته دید، به سرقت و جیب بری با همدستی خواهر شوهر 31ساله‌اش اعتراف کرد. وی گفت: من وخواهر شوهرم با پرسه زدن در ایستگاه‌های شلوغ مترو و اتوبوس دست به جیب بری و سرقت از زنان مسافر می‌زدیم و با پول‌های به‌دست آمده طلا و جواهرات می‌خریدیم. با اعترافات این زن، خواهر شوهر وی نیز بازداشت شد و به سرقت و جیب بری اعتراف کرد.

سرهنگ مهدی قزلباش، معاون مبارزه با جرائم خاص پلیس آگاهی تهران با اعلام این خبر گفت: با توجه به اعتراف متهمان به ده‌ها فقره سرقت به شیوه جیب بری در ایستگاه‌های اتوبوس و مترو، تاکنون تعدادی از مسافران زن که در دام این دو سارق گرفتار شده‌اند به طرح شکایت پرداخته‌اند، به همین خاطر از دیگر شاکیان احتمالی درخواست می‌شود برای طرح شکایت و شناسایی متهمان به اداره هفدهم پلیس آگاهی مراجعه کنند.

کد خبر 160866
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز