گروه حوادث: 13 سردسته باندهای تبهکاری وقتی برای حل اختلافاتشان در خانه‌ای در شرق استان تهران جمع شده بودند، خبر نداشتند که پلیس همه رفت‌وآمدهای آنها را زیر نظر دارد.

متهمان

چند روز پیش ماموران پلیس اطلاعات و امنیت شرق استان تهران باخبر شدند 13 تبهکار مخوف که از مدت‌ها قبل تحت تعقیب پلیس بودند، قرار است برای حل اختلافاتشان در خانه‌ای در یکی از شهرهای شرق استان تهران جمع شوند. هر یک از این افراد دارای چندین نوچه و همدست بودند و سوابق متعددی در شرارت و فعالیت‌های مجرمانه داشتند‌ به همین دلیل وقتی مشخص شد که آنها قصد دارند پنجشنبه شب دور هم جمع شوند تا اختلافات قدیمی‌شان را کنار بگذارند، تیم‌های اطلاعاتی پلیس نیز وارد عمل شدند تا تمامی این مجرمان تحت تعقیب را دستگیر کنند.

رئیس پلیس اطلاعات و امنیت شرق استان‌تهران در تشریح عملیات دستگیری این تبهکاران گفت: طبق اطلاعاتی که در جریان بررسی‌های تخصصی به دست آورده بودیم، یکی از اشرار مخوف که از 3 سال قبل تحت تعقیب پلیس بود نیز در این جمع حضور داشت. سرهنگ حسین قاسم لویی ادامه داد: این مرد38 ساله به تنهایی بیش از 50 فقره سابقه اقدامات مجرمانه در پرونده‌اش داشت و در زمینه سرقت مسلحانه، قاچاق اسلحه و خرید و فروش مواد‌مخدر فعالیت می‌کرد.

وی تصریح کرد: افراد دیگری که قرار بود در مراسم آشتی‌کنان شرکت کنند نیز به تنهایی بیش از 13 فقره سوابق مجرمانه در پرونده‌هایشان ثبت شده و فعالیت‌های تبهکارانه آنها از جمله درگیری‌های مسلحانه درون‌گروهی‌شان باعث رعب و وحشت در میان مردم شده بود.

محاصره مخفیگاه

سرهنگ قاسم‌لویی افزود: تیم‌های شناسایی پلیس طی هفته‌های گذشته تمامی فعالیت‌های متهمان را زیر نظر داشتند، محلی را که قرار بود تبهکاران دور هم جمع شوند، شناسایی کردند و آنجا را زیرنظر گرفتند. ساعت 22 پنجشنبه، خبر رسید که تمامی 13 مرد تبهکار در این محل جمع شده‌اند و مذاکرات بین آنها شروع شده است‌ بنابراین تیم‌های عملیاتی که در آن حوالی مستقر شده بودند، راهی محل شدند و خانه‌ای را که تبهکاران در آنجا جمع شده بودند، محاصره و تمامی راه‌های فرار را مسدود کردند. رئیس پلیس اطلاعات و امنیت شرق استان‌تهران تاکید کرد: مذاکرات متهمان چند ساعت به طول انجامید و ساعت حدود یک بامداد، درحالی‌که تمامی آنها مشغول صرف مشروبات الکلی بودند، عملیات ضربتی پلیس آغاز شد. ابتدا از طریق بلندگو از متهمان درخواست شد که خود را تسلیم کنند اما آنها که مسلح به سلاح گرم بودند، وقتی فهمیدند که محاصره شده‌اند، به روی ماموران آتش گشودند.

درگیری مسلحانه

قاسم لویی با اشاره به 45 دقیقه درگیری مسلحانه با اشرار گفت: ماموران که محل تجمع متهمان را کاملا محاصره کرده بودند، شروع به تیراندازی به سوی آنها کردند که این تیراندازی 45 دقیقه به طول انجامید و سرانجام با مجروح شدن 5 نفر از تبهکاران، بقیه آنها که می‌دیدند راهی برای فرار ندارند، خود را تسلیم کردند.

وی یادآور شد: با دستگیری 13 نفر در این عملیات، مقداری مشروبات الکلی و تعداد زیادی سلاح گرم از جمله کلاشینکف و کلت کمری از متهمان کشف و تمامی آنها به اداره پلیس انتقال یافتند. رئیس پلیس اطلاعات و امنیت شرق استان تهران با بیان اینکه این عملیات، موفقیت بزرگی در دستگیری اشرار تحت تعقیب بود، افزود: افراد دستگیری شده در 3استان فعالیت می‌کردند و مخفیگاه‌های زیادی در شهرهای مختلف داشتند.

تمامی آنها در زمینه قاچاق اسلحه، سرقت مسلحانه، زورگیری، فروش مواد‌مخدر و درگیری مسلحانه، فعالیت داشتند و شرارت‌های آنها در این 3 استان باعث رعب و وحشت بسیاری از مردم شده بود. قاسم لویی با اشاره به اینکه تمامی دستگیرشدگان همیشه همراه خود سلاح حمل می‌کردند، گفت: از مخفیگاه آنها چندین دستگاه خودروی مدل بالا نیز کشف شد و هر 13 متهم دستگیر شده با صدور قرار بازداشت موقت راهی بازداشتگاه شدند. وی خاطرنشان کرد: تحقیقات از این افراد برای کشف تمامی فعالیت‌های مجرمانه‌شان آغاز شده است.

کد خبر 160728
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز