دوشنبه ۱۴ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۹
۰ نفر

گروه حوادث: دزدان مسلحی که هنگام سرقت از طلافروشی در رباط‌کریم، دست به قتل یک عابر پیاده زده بودند در محاصره مردم و پلیس گرفتار شدند.

متهم

شامگاه 12 فروردین امسال ساکنان یکی از محله‌های شهرستان رباط‌کریم، با شنیدن صدای شلیک چند گلوله، متوجه مردی شدند که سراسیمه می‌دوید و از مردم درخواست کمک می‌کرد. این مرد که صاحب یکی از مغازه‌های طلافروشی محل بود فریاد می‌زد دزد، دزد و با انگشت 2 پسر جوان را نشان می‌داد که در حال دستبرد به مغازه‌اش بودند. درحالی‌که یکی از گلوله‌های شلیک شده از سوی دزدان به یک عابر پیاده اصابت و او را نقش زمین کرده بود، شاهدان وارد عمل شدند و به طرف 2 سارق مسلح دویدند. لحظاتی بعد آنها یکی از سارقان را محاصره و دستگیر کردند اما دیگری سوار بر یک موتورسیکلت هوندای قرمز، از محل گریخت. فرار این مرد نیز چند دقیقه بیشتر طول نکشید و وی دقایقی بعد در محاصره مردم و واحد گشت پلیس گرفتار و دستگیر شد.

شلیک مرگبار

با دستگیری هر دو سارق مسلح، ماموران متوجه شدند فردی که هدف اصابت گلوله قرار گرفته، یک عابر پیاده بوده که گلوله به سرش اصابت کرده است. بنابراین وی توسط آمبولانس اورژانس به بیمارستان انتقال یافت اما شدت جراحت به حدی بود که فرد مصدوم،جان خود را از دست داد. از سوی دیگر ماموران به تحقیق از صاحب طلافروشی پرداختند و او ماجرای سرقت را اینطور توضیح داد: دقایقی قبل از سرقت، در حال جمع‌آوری طلاهای پشت ویترین بودم تا مغازه را تعطیل کنم که 2مرد نقاب‌دار، درحالی‌که سوار یک موتورسیکلت هوندای قرمز رنگ بودند، روبه‌روی مغازه توقف کردند و وارد طلافروشی شدند.

وی ادامه داد: هر دوی آنها کلت‌کمری در دست داشتند و یکی از آنها با تهدید سلاح مرا بیرون از مغازه نگه داشت و دیگری خودش را به پشت ویترین رساند و مشغول جمع کردن طلاها و ریختن آنها داخل یک نایلون سبز رنگ شد. در همین هنگام، موفق شدم از دست آنها فرار کنم و درحالی‌که فریاد می‌زدم، از مردم درخواست کمک کردم. یکی از سارقان با دیدن این صحنه شروع به تیراندازی به طرف من کرد اما یکی از گلوله‌ها به مرد میانسالی برخورد کرد که در حال عبور از آنجا بود و وی نقش زمین شد. مردم هم با شنیدن صدای شلیک گلوله و فریادهای من، متوجه ماجرا شدند و با محاصره سارقان یکی از آنها را دستگیر کردند.

نقشه سه ماهه

بعد از اظهارات صاحب طلافروشی، هر دو سارق دستگیر شده به اداره پلیس انتقال یافتند و تحت بازجویی قرار گرفتند. عامل شلیک مرگبار در تشریح ماجرا گفت: حدود سه ماه قبل با همدستی دوستم نقشه سرقت از طلافروشی را طرح کردیم. از همان زمان مغازه مورد نظرمان را شناسایی کردیم و در همه این مدت آنجا را زیرنظر داشتیم تا زمان مناسب برای سرقت فرا برسد. وقتی اطلاعات کاملی از زمان خلوت بودن مغازه و محل به دست آوردیم، یک قبضه کلت کمری و یک اسلحه قلابی خریدیم و یک موتورسیکلت هم سرقت کردیم تا هیچ ردی از خودمان برجا نگذاریم. سپس منتظر ماندیم تا هوا تاریک شود و ابتدا چند بار محل سرقت را بررسی کردیم و وقتی مرد طلافروش در حال تعطیل کردن مغازه‌اش بود، وارد آنجا شدیم.

وی ادامه داد: هنگامی همدستم در حال جمع‌آوری طلاها بود، ناگهان مرد طلافروش از دست من فرار کرد و من هم شروع به تیراندازی کردم که گلوله‌ای به یک عابر اصابت کرد. سرهنگ افضل گلزاری، جانشین فرمانده انتظامی ویژه غرب استان تهران با بیان این خبر گفت: متهمان محمد و جعفر نام دارند و هر دو 27ساله هستند که یکی از آنها دارای سابقه کیفری نیز هست.
وی ادامه داد: این افراد با همکاری خوب مردم و حضور بموقع پلیس قبل از فرار دستگیر شدند و تحقیقات از آنها در اداره آگاهی رباط‌کریم ادامه دارد.

کد خبر 164636
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز