گروه حوادث: زن و مرد شیشه‌ای بعد از شناسایی خودروهای مدل بالا، سناریوی اخاذی از راننده‌های آنها را کلید می‌زدند.

حوادث

متهمان به بهانه تصادف، خودروی مورد نظرشان را متوقف می‌کردند و با تهدید چاقو دست به اخاذی می‌زدند. 6 فروردین امسال مرد میانسالی به شعبه سوم دادیاری در دادسرای ناحیه یک تهران رفت و از زن و مرد جوانی به اتهام اخاذی میلیونی شکایت کرد.

وی به دادیار عبدی گفت: روز گذشته برای خرید از خانه بیرون آمدم و به سمت یک مجتمع تجاری در شمال پایتخت رفتم. ماشین «پرادو‌» ام را کنار خیابان پارک کردم و بعد از خرید مجددا سوار ماشین شدم تا به سمت خانه یکی از آشنایانم بروم. وقتی پشت فرمان نشسته بودم دنده عقب گرفتم تا از محل پارک بیرون بیایم که یک دفعه صدایی شنیدم. وقتی برگشتم زن جوانی پشت ماشین بود که مچ دستش را گرفته و ناله می‌کرد.

او با عصبانیت به سمت من آمد و فریاد زد که چرا به اطرافم توجه نمی‌کنم و با او تصادف کرده‌ام. از او خواستم آرام باشد اما همچنان فریاد می‌کشید که مچ دستش شکسته است. می‌گفت زمانی که من دنده عقب می‌رفتم، ماشین به دستش برخورد کرده است اما من حسابی تعجب کرده بودم، چون خیلی آرام از محل پارک بیرون می‌آمدم و اصلا نمی‌دانم چطور این اتفاق افتاد.
وی ادامه داد: به زن جوان گفتم که سوار ماشین شود تا او را به بیمارستان برسانم و هرچه خرجش شود را پرداخت می‌کنم اما او مخالفت کرد.

نمی‌دانستم باید چه کنم، می‌خواستم به خانه یکی از بستگانم بروم و عجله داشتم. زن جوان هم دست بردار نبود. به او 2ایران‌چک 50 هزار تومانی دادم و خواستم تا هر چه زودتر به بیمارستان برود اما در همین لحظه مرد میانسالی به سمت ماشین آمد و از جیب کتش چاقویی درآورد. او و آن زن جوان سوار ماشین شدند و با تهدید از من خواستند که هر چه پول دارم، در اختیارشان قرار دهم.

من هم از ترس جانم همراه آنها به مقابل یک دستگاه خودپرداز در همان حوالی رفتم و آنها به زور کارت عابربانکم را گرفتند و مبلغ 2میلیون تومان از حسابم به حساب خودشان واریز کردند. سپس پا به فرار گذاشتند و تهدید کردند که اگر شکایت کنم برایم دردسر درست می‌کنند.

با شکایت این مرد دادیار عبدی دستور تحقیقات ویژه در این زمینه را صادر کرد. ماموران در نخستین مرحله از تجسس‌ها به بررسی شماره حسابی که دزدان به آن پول واریز کرده بودند پرداختند و ردی از یک زن جوان به دست آوردند. در ادامه محل زندگی این زن در یکی از خیابان‌های پایتخت شناسایی و او دستگیر شد.

اعتراف به باجگیری

زن جوان وقتی در برابر دادیار عبدی قرار گرفت خود را بی‌گناه دانست اما وقتی در دادسرا با مالباخته روبه‌رو شد چاره‌ای جز اعتراف و افشای حقایق ندید. وی گفت: چند ماهی است که به شیشه اعتیاد پیدا کرده‌ام. ابتدا دوستانم به‌صورت رایگان به من شیشه تعارف می‌کردند و همراه آنها اقدام به مصرف می‌کردم اما رفته‌رفته اعتیادم شدید شد و این در حالی بود که پولی برای خرید مواد نداشتم. به خاطر مشکلات مالی که در زندگیم داشتم و تامین هزینه مواد‌مخدر، تصمیم به اخاذی گرفتم. پیشنهاد این سرقت‌ها را مردی به اسم مجید به من داد. او یکی از افرادی است که به واسطه مصرف مواد‌مخدر او را می‌شناسم.

وی ادامه داد: من و مجید در این مدت فقط 2 مورد اخاذی انجام دادیم. یکی از آنها راننده یک خودروی پرادو و یکی دیگر راننده یک خودروی سوزوکی بود. در هر دو سرقت، ما ابتدا سوژه‌مان را زیرنظر می‌گرفتیم و بعد من طوری در پشت ماشین قرار می‌گرفتم که راننده متوجه نشود. سپس با این ادعا که خودرو با من تصادف کرده، راننده را سرگرم می‌کردم و وقتی مجید سر می‌رسید، دست به اخاذی از او می‌زدیم.

زن جوان افزود: در یکی از سرقت‌ها 500 هزار تومان پول گرفتم اما در دومین سرقت 2 میلیون تومان پول به جیب زدیم که با شکایت راننده پرادو دستگیر شدم.بعد از اعترافات این زن جوان تحقیقات پلیسی برای بازداشت همدست وی آغاز شد اما این مرد بدون بر جا گذاشتن ردی از خودش ناپدید شده بود. هم‌اکنون قاضی پرونده برای زن جوان قرار قانونی صادر کرده و بررسی‌ها برای دستگیری متهم فراری ادامه دارد.

کد خبر 165222
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز