پنجشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۴:۲۱
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: رییس کمیته امور بین‌المللی مجلس دوما روسیه عازم دمشق می‌شود.

duma

آلکسی پوشکوف رییس کمیته امور بین المللی مجلس دوما روسیه برای آشنایی با اوضاع در سوریه و انجام مذاکرات با مقامات این کشور، عازم دمشق می شود.

پوشکوف در مصاحبه با خبرگزاری ریا نووستی اظهار داشت که قرار است در دمشق هم با مقامات قوه مجریه و هم با مقامات قوه مقننه سوریه مذاکراتی را انجام دهد.

وی قصد دارد پس از بازگشت به مسکو همکاران خود را در جریان نتایج سفر خود قرار دهد.

مجلس دومای روسیه هفته گذشته بیانیه‌ای را صادر کرد که در آن جامعه جهانی از تلاش برای حل و فصل اوضاع سوریه با دخالت خارجی برحذر داشته می شود.

یادآور می شود سوریه از اواسط ماه مارس شاهد موج گسترده ای از ناآرامی هاست و تظاهرکنندگان خواستار استعفای بشار اسد هستند. تظاهرات مردم تحت شعارهای ضرورت اجرای اصلاحات سیاسی ـ اجتماعی، مبارزه با فساد مالی و تامین آزادی های اساسی برگزار می شود. د ر جریان سرکوب تظاهر کنندگان توسط ارتش و پلیس سوریه تا به حال تعداد زیادی از مردم کشته، زخمی و بازداشت شده اند. طبق گزارش سازمان ملل متحد، شمار کشته ها بیش از 5 هزار نفر بوده است.

اخیرا نبرد های مسلحانه میان دولت و مخالفان نیز شدت پیدا کرده است. مقامات سوریه می گویند بیش از دو هزار نفر از نظامیان و ماموران پلیس این کشور در جریان نبردها با جنگجویان بخوبی مسلح کشته شده اند.

روسیه و چین روز شنبه 4 فوریه برای دومین بارطی چند ماه اخیر با استفاده از حق وتو به عنوان اعضای دایمی شورای امنیت سازمان ملل متحد جلوی تصویب قطعنامه در خصوص سوریه را گرفتند. مسکو و پکن نگران تکرار باصطلاح "سناریوی لیبی" و دخالت نظامی خارجی در سوریه هستند. روسیه ضمن اینکه خواستار قطع خشونت از هر طرفی است، معتقد می باشد که خود سوری ها باید پشت میز مذاکره در خصوص قطع درگیری داخلی به توافق برسند.

کد خبر 160657
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز