همشهری آنلاین: علی باقری با اعلام این که اولین میله‌های سوخت هسته‌ای تولید داخلی امروز (چهارشنبه) وارد رآکتور تحقیقاتی تهران می‌شود گفت، پاسخ نامه کاترین اشتون تا پایان امروز ارسال می‌شود.

علی باقری

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، علی باقری، معاون دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران روز سه‌شنبه به خبرگزاری نووستی گفت که ایران روز چهارشنبه اولین میله‌های سوخت هسته‌ای تولید داخلی را وارد رآکتور تحقیقاتی تهران می‌کند.

باقری افزود: به دلیل آنکه کشورهای غربی تمایلی به کمک به ما ندارند، ما غنی‌سازی 20 درصدی اورانیوم برای ساخت میله‌های سوخت هسته‌ای را آغاز کردیم.

وی در ادامه گفت: این میله‌های هسته‌ای اولین نوعی است که توسط متخصصان ایرانی ساخته شده است و روز چهارشنبه در حضور محمود احمدی‌نژاد، رییس جمهور ایران در رآکتور تحقیقاتی تهران کار گذاشته می‌شود.

بنابراین این گزارش کارشناسان کار گذاشتن میله‌های سوخت هسته‌ای تولید داخل در ایران را گام بزرگی در برنامه هسته‌ای ایران می‌دانند.

باقری همچنین تاکید کرد که تاسیسات هسته‌ای فردو وارد عملیات شده است.

وی گفت: این (تاسیسات) تحت نظارت آژانس بین المللی انرژی اتمی در حال کار کردن است.

باقری همچنین گفت که پاسخ ایران به نامه کاترین اشتون، رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا ظرف روزهای سه‌شنبه یا چهارشنبه ارسال خواهد شد و افزود که این نامه حاوی پیشنهاداتی برای دستور کار گفت‌وگوهای جدید با قدرت‌های غربی درباره برنامه هسته‌یی ایران و نیز زمان و مکان این گفت‌وگوهاست.

نامه اشتون که در ماه اکتبر برای سعید جلیلی ارسال شده بود می‌گوید جامعه بین‌المللی آماده بازگشت به گفت‌وگوها با تهران درباره برنامه هسته‌یی در صورت موافقت ایران با مذاکرات بدون پیش شرط است.

اما باقری روز سه‌شنبه گفت که ایران «هیچ پیش‌شرطی» برای گفت‌وگوها ندارد.

کد خبر 160588

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز