گروه شهری: بودجه هزینه‌ای سال 91 شهرداری تهران دیروز به تصویب شورای اسلامی شهر تهران رسید.

به گزارش اداره کل روابط عمومی شورای اسلامی شهر تهران درچهارصد و چهل و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران بخشی از بودجه هزینه‌ای سال91 شهرداری تهران با رقمی معادل 2هزارو 75 میلیارد تومان به تصویب رسید.مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران ابتدای جلسه دیروز با اشاره به حماسه پرشکوه بیست‌ودوم بهمن، راهپیمایی مردم ایران را در این روز دشمن شکن خواند و افزود:

مردم ایران یک بار دیگر با حضورشان در راهپیمایی پرصلابت و دشمن شکن بیست‌ودوم بهمن نشان دادند که نه‌تنها از علاقه قلبی‌شان به انقلاب و ولایت کاسته نشده بلکه بر اتحاد‌شان هم اضافه شده است.چمران اظهار امیدواری کرد که شایستگی حفظ انقلاب را داشته باشیم و بتوانیم پاسخگویی به مردم را نیز سرلوحه کارهایمان قرار دهیم.

در ادامه جلسه رسول خادم رئیس کمیسیون اقتصادی و برنامه و بودجه شورا به تشریح بودجه هزینه‌ای شهرداری تهران پرداخت و افزود: بودجه هزینه‌ای شهرداری تهران در 2 بخش جاری و نگهداشت مورد بررسی قرار می‌گیرد که بودجه جاری از بخش بودجه هزینه‌ای شهرداری تهران در دستور کار قرار دارد. در این بخش شهرداری رقمی معادل 2هزار و 260‌میلیارد تومان را پیشنهاد داده بود که کمیسیون اقتصادی شورا در جمع بندی بودجه جاری سال91 به رقمی معادل 2هزار و 75‌میلیارد تومان رسیده است.

وی در جریان بررسی این بخش از بودجه سال91 شهرداری تهران گفت: بودجه جاری شهرداری تهران شامل هزینه‌های پرسنلی، حقوق، اجرت و دستمزد‌هاست و مابقی بودجه هزینه‌ای را سرفصل‌های کمک و پرداخت به سازمان فرهنگی‌هنری شهرداری، سازمان آتش‌نشانی، کتابخانه‌های عمومی شهر تهران، شرکت بهره‌برداری مترو تهران، اتوبوسرانی و تاکسیرانی، صندوق بازنشستگی شهرداری و... شامل می‌شود.

براساس این گزارش در سرفصل کمک و پرداخت‌های دیگر به بخش عمومی، کمک به سازمان فرهنگی‌هنری شهرداری تهران موضوعی بود که بیشترین زمان جلسه را به‌خودش اختصاص داد که در نهایت بودجه این سازمان با رقمی معادل 75‌میلیارد تومان تصویب و مقرر شد برای جبران بخش دیگری از بودجه پیشنهادی سازمان، از سایر هزینه‌های شهرداری کاسته شود.

همچنین در جریان بررسی بودجه جاری سال91 شهرداری تهران مقرر شد برای ساماندهی کمک به سازمان‌های مردم نهاد و انجمن‌ها، آیین‌نامه اجرایی کمک به این سازمان‌ها توسط کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهیه شود تا از سال آینده با ارائه برنامه کمک هزینه‌ها از سوی شهرداری به آنها تعلق گیرد.

کد خبر 160220
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز