یکشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۸:۴۰
۰ نفر

چند روز پیش (19 بهمن) بنا به تماس‌های مکرر بعضی از همشهریان با صفحه آخر، مطلبی را با عنوان مشکلی به نام دفترچه بیمه در همین ستون به چاپ رسانده بودیم.

پزشک

در آن مطلب آمده بود که در بعضی از مراکز درمانی و مطب‌ها برخورد مناسبی با بیماران تحت پوشش بیمه صورت نمی‌گیرد و در مواردی ارائه خدمات درمانی به آنها با مشکل روبه‌رو می‌شود. پس از چاپ این مطلب برخی از پزشکان محترم کشورمان در تماس با ما به ذکر نکاتی پرداختند که به‌نظر می‌تواند در گره‌گشایی از برخی مشکلات یاد شده مؤثر باشد.

پیش از هر چیز باید تلاش انسان‌دوستانه پزشکان را در درمان بیماران ارج نهاد. بی‌شک این تلاش شبانه‌روزی بی‌شائبه از ارزش معنوی زیادی برخوردار است که شاید نتوان آن را با هیچ معیاری سنجید. از سوی دیگر حل معضلات اجتماعی از جمله معضل یاد شده در گرو بررسی همه جوانب آن است. این همه‌جانبه ‌دیدن سبب می‌شود تا مشارکت و سهم افراد و سازمان‌ها در پیشبرد امور و احیانا ایجاد آسیب‌ها و مشکلات معلوم شده تا مبادا حقی از کسی ضایع شود.

بنابراین برای ردیابی و حل معضلات در حوزه درمان باید همزمان سه گوشه این مثلث یعنی بیمار، پزشک و سازمان‌های بیمه را در نظر داشت و صرفا نمی‌توان یکطرفه انگشت اتهام را به سمت یکی از آنها گرفت.کما اینکه در مطلبی هم که در روز 19بهمن چاپ شده بود، مقصود این نبوده که زحمات پزشکان عزیز را کم ارزش شمرده و یکطرفه معضل را متوجه آنها ‌سازیم. بنابراین باید حرف‌های بیمار، پزشک و سازمان‌های بیمه را توامان شنید و آنها را به قضاوت عموم گذاشت. در همین زمینه بد نیست حرف یکی از پزشکان کشورمان را که نامش در دفتر روزنامه محفوظ است، بشنویم.

وی در مطلبی که برای ما ‌ای‌میل کرده، نوشته است: سازمان‌های بیمه، قراردادی یکطرفه با پزشکان می‌بندند، پرداخت دیرهنگام مطالبات پزشکان(تامین اجتماعی 5ماه است پولی از این بابت به پزشکان نپرداخته است)، همچنین تعرفه پایین پرداختی بیمه به پزشکان، قراردادن سهمیه نسخه ماهانه برای پزشکان و ابلاغ با تاخیر پنج‌ماهه تعرفه‌های جدید، ازجمله معضلاتی است که این دسته پزشکان با آن دست به گریبان هستند. در پایان باز هم تاکید می‌کنیم که حل مشکلات حوزه درمان در ایران، همت بیماران، پزشکان و سازمان‌های بیمه گر را توامان می‌طلبد.

کد خبر 160209
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز