چهارشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۹:۵۹
۰ نفر

اگرچه از هنگام اجرای قانون جدید جرایم رانندگی، شاهد کاهش تخلفات راهنمایی و رانندگی و به تبع آن، کم شدن آمار کشته‌ها و مجروحان حوادث رانندگی بوده‌ایم، اما بنا به آمارها در چند روز گذشته تصادفات نه تنها کاهش نیافته که بر شدت آنها افزوده شده است.

رانندگی

اکنون می‌توان پرسید که چرا با وجود اخذ جریمه‌های سنگین، همچنان از شدت تصادفات کاسته نشده است؟ واقعیت این است که ارتقای سطح فرهنگ رانندگی امری نیست که یک‌شبه و چندروزه حاصل شود، این امر نتیجه سال‌ها کار و تلاش مسئولان و شهروندان است. در همین زمینه نباید از نقش آموزشگاه‌های راهنمایی و رانندگی غافل ماند. بر این اساس لازم است که آموزش‌ها و مهارت‌های نظری و عملی رانندگی در آموزشگاه‌ها مورد بازنگری قرار گیرد.

آموزشگاه‌ها می‌توانند با بالا بردن سطح کیفی آموزش‌های نظری و عملی رانندگی و همچنین به کار گماشتن مربی‌های دلسوز و با تجربه در امر رانندگی، گام مهمی در شکل دهی به فرهنگ رانندگی بر دارند. خوشبختانه قراین حاکی از آن است که پلیس راهور ناجا قصد دارد تا در این زمینه وارد شده و با نظارت دقیق بر آموزشگاه‌های رانندگی آنها را ملزم به افزایش سطح آموزش‌های خود کند. اگر این کار صورت گیرد می‌توان امیدوار بود که گام‌های بعدی را در ارتقای فرهنگ رانندگی با اطمینان بیشتری بر داشت.

کد خبر 159115
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز