گرچه اصل درست رانندگی کردن رعایت سرعت مناسب و مطمئن است اما نمی‌توان از نشانه‌ها و علائم هشداردهنده‌ای که راهنمای رانندگان در این خصوص است غافل شد.

سرعت گیر

سرعت گیرها از جمله مواردی هستند که به رانندگان درباره سرعت مناسب در جاهای خطرساز هشدار می‌دهند. گرچه گاه نقاط پرترددی در شهر وجود دارند که از کمبود سرعت‌گیرها رنج می‌برند و در مقابل، زیادی سرعت‌گیرها در نقاط دیگری از شهر، رانندگان را کلافه کرده است؛ با این حال اما همین سرعت‌گیر‌ها اگر به‌درستی نصب شوند، می‌توانند نقش بسزایی در پایین آوردن خطرات ناشی از رانندگی داشته باشند. متأسفانه برخی از این سرعت‌گیرها فاقد ایمنی لازم برای خودروها هستند و گاه به تلی از سیمان سفت شده می‌مانند!

به‌طوری که وقتی خودرویی از روی آنها رد می‌شود، به‌رغم پایین بودن سرعت ماشین چنان تکانی به آن وارد می‌شود که فکر می‌کنی هر آن ممکن است اجزای خودرو از هم بپاشد. از همه بدتر اینکه گاه هیچ علامت و نشانه هشداری مبنی بر نزدیک شدن به این سرعت‌گیرها وجود ندارد تا راننده بتواند به‌موقع از سرعت ماشین خود بکاهد. حال فرض کنید راننده‌ای بی‌خبر از سرعت‌گیری که در مسیرش قرار گرفته، با سرعت زیادی در حال حرکت باشد، آیا درصورت نزدیک شدن به آن، می‌تواند رفتار مناسبی از خود بروز دهد؟ واژگون شدن ماشین و تصادف با عابران پیاده و خودروهای دیگر از جمله خطرهای احتمالی چنین وضعیتی است.

کد خبر 158869
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز