دوشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۹:۰۲
۰ نفر

مبلمان شهری، وسایلی هستند که برای رفاه حال شهروندان در جای‌جای شهر قرار داده شده‌اند.

سطح شهر

هریک از اجزای این مبلمان برای منظوری خاص درنظر گرفته شده و نمی‌توان بی‌ضابطه و همینطور بی‌حساب و کتاب از آنها استفاده کرد. اصولا مبلمان شهری نقش مهمی در زیبا‌سازی‌ محیط شهری و افزایش سطح رفاه اجتماعی شهروندان دارند؛ به همین خاطر، گسترش مبلمان‌های زیبای شهری از جمله ملاک‌های ارزیابی یک شهر سالم و ایمن به شمار می‌آید.

ازجمله این وسایل شهری، نیمکت‌هایی هستند که در مکان‌های گوناگون شهر ازجمله بوستان‌ها، حاشیه پیاده‌روها و کنار مراکز و بازارهای خرید کار گذاشته شده‌اند تا دمی گرد و غبار خستگی را از تن شهروندان بزدایند. با این حال عده‌ای از شهروندان این نیمکت‌ها را با تختخواب درون خانه خودشان اشتباه گرفته و از یاد برده‌اند که به همان اندازه که آنها برای تمدد اعصاب و رفع خستگی نیاز به این نیمکت‌ها دارند، دیگران هم دارند.

بنابراین وجود رفتارهایی از قبیل آنچه در این عکس دیده می‌شود، گذشته از سلب حق دیگران از این وسایل، چهره‌ای ناخوشایند به فضای شهری می‌بخشد. این عکس که یکی از شهروندان از سطح شهر برای ما فرستاده است، فردی را نشان می‌دهد که بی‌توجه به حق دیگر همشهریانش در استفاده از این نیمکت آن را به اشغال خود درآورده است. نحوه قرار گرفتن این فرد روی نیمکت و شیوه چنگ و لگد انداختنش به آن، نشان می‌دهد که در حال دیدن یک خواب اکشن است!

کد خبر 160400
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز