همشهری‌آنلاین: «اف. بی. آی» پرونده‌ای 191 صفحه‌ای و محرمانه را منتشر کرد که نشان می‌دهد استیو جابز در سال 1991 تحت نظر سازمان پلیس فدرال آمریکا بود.

«اف. بی. آی» در سایت خود پرونده‌ای 191 صفحه‌ای را منتشر کرد که نشان می‌دهد شاید استیو جابز در کمد خود تنها رویاها، ایدئولوژی‌ها و جذبه‌های خود را پنهان نمی‌کرد بلکه داستان‌هایی از مصرف مواد مخدر و رفتارهای ناجوانمردانه و غیرصادقانه‌ای را هم مخفی کرده بوده است.

برپایه این اسناد، در سال 1991 استیو جابز به عنوان یکی از پتانسیل‌های مطلوب برای ورود به بدنه دولت و قرار گرفتن در پست مشاور صادرات «جورج بوش پدر» مد نظر قرار گرفته بود و به همین علت، رئیس جمهور وقت آمریکا تصمیم گرفت وی را تحت نظر بگیرد تا شاید بتواند چند مورد پنهان در کمد خانه‌اش پیدا کند.

همچنین در سال 1985 یک اخاذ از جابز خواست که یک میلیون دلار به حسابش واریز کند و اگر بنیانگذار اپل این کار را انجام نمی‌داد با یک حادثه بمبگذاری در خانه‌اش مواجه می‌شد.

زمانی که ماموران فدرال استیو جابز را تحت نظر گرفتند وی دیگر رئیس اپل نبود. درحقیقت، در همان سال 1985 وی به دلیل یک درگیری داخلی با هیئت مدیره کوپرتینو این شرکت را ترک کرد و تا سال 1996 به آن باز نگشت.

مهر به نقل از نیویورک تایمز در ادامه آورده است، به هرحال در این پرونده هیچ نوع خاصی از حمله به بنیانگذار اپل مشاهده نمی‌شود و تنها نگرانی از گذشته وی به ویژه مصرف مواد مخدر و ماده توهم زای «ال. اس. دی» ذکر شده است.

همچنین، در این پرونده از 15 نفر از دوستان، همکاران و کارمندان استیو مصاحبه شده است و این شاهدان از جابز به عنوان «مردی که آماده تحریف واقعیت و دور زدن حقیقت برای رسیدن به اهداف خود است» یاد کرده‌اند.

کد خبر 160050
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز