چهارشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۵:۱۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: شرکت اپل که در سراسر جهان رقبای خود در بازارهای تلفن همراه هوشمند و تبلت را به دادگاه کشانده اینبار موفق شده حکم ممنوعیت فروش یکی از تبلت‌های سامسونگ را برای بار دوم در بزرگترین اقتصاد اروپا دریافت کند.

apple samsung

به گزارش رویترز، دادگاهی در شهر دوسلدورف آلمان حکم موقت لغو ممنوعیت فروش تبلت گلکسی 10.1 که به درخواست شرکت اپل صادر شده بود را لغو کرد.

سامسونگ که رقیب اصلی اپل است به کپی برداری از محصولات اپل در ساخت تلفن‌های همراه هوشمند و تبلت‌های سری گلکسی محکوم شده‌است.

اپل از سامسونگ در بسیاری از کشورهای جهان از جمله ایالات متحده، استرالیا و حتی کره جنوبی شکایت کرده‌است.

در ماه سپتامبر، اپل توانست حکم موقت ممنوعیت فروش تبلت گلکسی 10.1 در بیشتر کشورهای اروپایی را دریافت کند.

اما بعد از برگزاری جلسات بازبینی حکم پیشین در دادگاه، فروش این محصول در بیشتر کشورهای اروپایی و ایالات متحده از سر گرفته شد.

اما در آلمان وضعیت متفاوت بود. بعد از صدور حکم ممنوعیت فروش تبلت گلکسی سامسونگ این محصول را با تغییر کوچکی با نام 10.1N به بازار آلمان عرضه کرد.

اپل نسبت به این محصول جدید هم شکایت کرد اما نتوانست دادگاه در راضی به صدور حکم دائمی ممنوعیت فروش گلکسی کند. اما اکنون دادگاهی در دوسلدورف این حکم را موقتاً صادر کرده و تصمیم نهایی در این پرونده قرار است هفته آینده اتخاذ شود.

گفتنی‌است سامسونگ در اقدامی مشابه از اپل در آلمان شکایت کرده و گفته در ساخت محصولات قابل حمل اپل از فن‌آوری‌های به ثبت رسیده سامسونگ بدون اجازه استفاده شده‌است.

کد خبر 159068

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز