همشهری آنلاین: دعوای حقوقی دو شرکت اپل و سامسونگ در یک هفته گذشته به داغ‌ترین روز‌های خود رسید. در این بین اپل اسنادی را منتشر کرده که نشان می‌دهد این شرکت در سال ۲۰۱۰ به سامسونگ برای استفاده از بعضی فن‌آوری‌های ثبت شده خود پرداخت مبلغ مشخصی را پیشنهاد داده بود.

apple-logo

به گزارش Cnet، این مدارک روز جمعه در دادگاه توسط بوریس تکسلر مدیر بخش اعطای حق امتیازهای شرکت اپل رونمایی شد و نشان می‌دهد اپل در سال ۲۰۱۰ به سامسونگ پیشنهاد داده بود می تواند برای اسفاده از فن‌آوری‌های ثبت شده‌اش مبلغ ۳۰ دلار برای هر گوشی و ۴۰ دلار برای هر تبلت پرداخت کند.

البته دو شرکت در مورد این امر به توافق نرسیدند و سامسونگ از آن زمان تاکنون به بزرگترین تولید کننده موبایل تبدیل شد.

اسناد متتشر شده نشان می‌دهد که در سال ۲۰۱۰ با احتساب هزینه ۳۰ دلار برای هر گوشی، سامسونگ ۲۵۰ میلیون دلار به اپل بدهکار بوده‌است.

دعوای اصلی دو شرکت زمانی رخ داد که اپل سامسونگ را متهم به استفاده غیرقانونی از فن‌آوری‌های ثبت شده خود کرد. این پرونده مدت‌ها در دادگاه مورد بررسی بود تا سامسونگ هم اتهامات مشابهی به اپل وارد کرد.

ادامه پرونده این دو شرکت تا پایان ماه آگوست در دادگاه‌ مورد بررسی قرار خواهد گرفت. اگر سامسونگ متهم اعلام شود احتمالا باید حدود ۲.۵ میلیارد دلار خسارت به اپل بدهد.

کد خبر 180868

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز