همشهری آنلاین: کمتر از یک هفته از پایان دعوای حقوقی اپل با یک شرکت چینی در مورد نام آی‌پد می‌گذرد و اکنون یک شرکت چینی دیگر می‌گوید از اپل به علت نقض حق اختراع نرم‌افزار Siri شکایت کرده‌است.

apple-siri-china

به گزارش IndiaTimes، شرکت Zhizhen Network Technology مدعی شده که در سال 2004 نرم‌افزاری به نام Xiao iRobot را برای سیستم عامل اندروید و iOS به ثبت رسانده که نظیر نرم‌افزار رابط صوتی Siri شرکت اپل کار می‌کند. این در حالی است که نرم‌افزار Siri که سال پیش با عرضه آی‌فون 4S معرفی شد، ابتدا در سال 2007 تولید شده‌بود.

وکیل این شرکت چینی می‌گوید در ماه مه 2012 در پی مکاتبات با اپل هیچ پاسخی از این شرکت آمریکایی دریافت نکرده‌ و اکنون شکایت خود را به دادگاهی در شانگهای عرضه کرده‌است.

وی با بیان اینکه محصول شرکتش 100 میلیون کاربر در چین دارد می‌گوید مردم دنیا فکر می‌کنند چینی‌ها خلاقیت ندارند و از محصولات خارجی‌ها کپی برداری می‌کنند در حالی که اکثر متخصصان چینی در حوزه کاریشان خبره هستند.

کمتر از یک هفته پیش اپل با پرداخت 60 میلیون دلار به دعوای حقوقی با شرکت Proview تایوان پایان داد. این شرکت تایوانی مدعی شده بود که نام "آی‌پد" را در سال 2000 به ثبت رسانده‌است و اپل تلاش داشته تا این نام را در چین به ثبت رساند.[پیشینه خبر]

بعضی تحلیل‌گران معتقدند پایان این دعوای حقوقی با دخالت دولت چین در راستای جذب سرمایه گذاری خارجی و کاهش مشکلات حقوقی سرمایه‌گذاران شرکت‌های فن‌آوری خارجی انجام شده‌است.

کد خبر 176491

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز