همشهری آنلاین: وب‌سایت وال‌استریت ژورنال به نقل از منابع مطلعی در چین گزارش داده که نسل بعدی گوشی آی‌فون نازک‌تر از مدل‌های فعلی خواهد بود.

iphone-display-100

در این گزارش آمده که دو شرکت ژاپنی شارپ و Japan Display‌ و همچنین ال جی تولید کننده نمایشگرهای نسل بعدی آی‌فون خواهند بود. این نمایشگرها از یک فن‌آوری مخصوص بهره می‌برند که نسبت به نمایشگرهای رایج کنون نازک‌ترند.

این فن‌آوری حسگر لمسی و همچنین نمایشگر LCD‌ را با یکدیگر ادغام می‌کند و در نتیجه نیازی به نصب یک لایه سنسور لمسی اضافی برروی نمایشگر نخواهد بود. این کار نه تنها باعث کاهش ضخامت نمایشگر می‌شود بلکه کیفیت تصاویر را هم فزایش می‌دهد.

در حال حاضر آی‌فون 4S ضخامتی 9.3 میلیمتری دارد. استفاده از این نمایشگرها یک بخش از زنجیره تأمین قطعات را نیز کاهش می‌دهد و این شرکت نیازی به خرید نمایشگر LCD و حسگر لمسی از دو تولید کننده مختلف نخواهد داشت.

more

 وضعیت بازار تلفن‌های هوشمند در سال 2012؛ رقابت جدی اپل و سامسونگ

پیشتر اپل نمایشگرهای دستگاه‌های خود را از شرکت سامسونگ خریداری می‌کرد اما با تمایل بیشتر سامسونگ به تولید نمایشگرهای OLED تأمین نمایشگرهای اپل توسط شارپ، Japan Display و ال جی انجام می‌شود.

نمایشگرهای OLED‌ که به تازگی در ساخت گوشی گلکسی اس 3 به کار می‌رود نیاز به نور پشت صفحه (Backlight) ندارد و از همین رو نازک‌تر از LCD‌ است.

بسیاری از تحلیل‌گران پیش‌بینی می‌کنند نسل بعدی آی‌فون در پاییز امسال معرفی شود. پیشتر در ماه مه 2012 بعضی وب‌سایت‌های فن‌آوری خبر از یک نمایشگر بزرگ‌تر برای آی‌فون بعدی دادند.

اگر این خبر درست باشد، افزایش قطر نمایشگر و کاهش ضخامت آن می‌تواند از افزایش وزن آن جلوگیری کند.

گفتنی‌است هنوز هیچ خبر رسمی در مورد زمان معرفی آی‌فون جدید و اینکه آیا نام آن آی‌فون 5 خواهد بود یا خیر منتشر نشده‌است.[ادعای مالکیت دامنه iPhone5.com از سوی اپل؛ نسل جدید آی‌فون در راه است؟]

کد خبر 177954

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز