جمعه ۳۰ دی ۱۳۹۰ - ۲۱:۱۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: اپل نرم‌افزای جدید برای ساختن کتاب‌های دیجیتال را معرفی کرده است که می‌تواند به دانشجویان امکان دهد به جای حمل کردن درسنامه‌های سنگین، این کتاب‌ها را روی آی‌پد خود ببینند.

ibook

به گزارش نیویورک تایمز شرکت اپل روز پنچشنبه 19 ژانویه سه نرم‌افزار رایگان مرتبط با تعلیم و تربیت را معرفی کرد:

نرم‌افزار iBooks 2 ، نسخه جدید فروشگاه کتاب الکترونیکی اپل است که دانشجویان اکنون می‌توانند در آن درسنامه‌ها را دانلود کنند؛ iBook Author، یک برنامه مکینتاش برای ساختن درسنامه‌ها و کتاب‌های دیگر؛ و iTunes U، یک اپلیکیشن برای مدرسان برای ایجاد برنامه‌های درسی (کوریکولوم‌های) دیجیتال و به اشتراک گذاشتن مطالب آموزشی مربوط به دوره درسی با دانشجویان.

درسنامه‌های دیجیتالی که بوسیله iBooks ساخته می‌شوند می‌توانند نمودارها، صدا و تصویر را به شکل دوسویه به نمایش درآورند. اپلیکیشن iBooks Author شامل تمپلیت‌های ساخته‌شده بوسیله اپل است که ناشران و نویسندگان می‌تواند آنها برای محتواهای مورد نظرشان شخصی کنند.

اپل می‌گوید درسنامه‌های دبیرستانی الکترونیک از ناشران همکار فعلی‌اش شامل پیرسون، مک‌گراهیل و هافتنون میفین هارکورت، 15 دلار یا کمتر خرج برخواهد داشت. این قیمت بسیار کمتر از درسنامه‌های چاپی است، که برخی از آنها بالای 100 دلار قیمت دارند.

فیلیپ دبلیو شیلر، معاون ارشد بازاریابی اپل، در مراسمی به این مناسبت در موزه گوگنهایم نیویورک در این باره گفت: "تعلیم و تربیت در ژرفای DNA ما قرار دارد و از همان آغاز انسانیت اینگونه بوده است."

کد خبر 157826

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز