همشهری آنلاین: تعداد افرادی که دست به خرید کتب الکترونیک در سایت آمازون زده‌اند، از تعداد خریداران کتب چاپی پیشی گرفته است.

سایت آمازون

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، بر اساس آماری وی تری از سایت آمازون منتشر کرده است. خرید کتب الکترونیکی در سایت آمازون گوی سبقت را از رقبای چاپی ربودند. این اولین باری است که چنین اتفاقی رخ می‌دهد. البته آمار یاد شده محدود به انگلستان است اما به طور کلی خرید کتب الکترونیک در بسیاری از نقاط جهان سیر صعودی به خود گرفته است.
آمازون که کتابخوان‌های الکترونیک کیندل را هم به فروش می‌رساند می‌گوید به ازای هر ۱۱۴ کتاب الکترونیک، توانسته ۱۰۰ کتاب چاپی به فروش برساند. مقامات آمازون معتقدند این روند حتی در صورت رایگان شدن کتب چاپی نیز تغییر نخواهد کرد و روند موجود کماکان به نفع کتب دیجیتالی خواهد بود.

کار‌شناسان معتقدند با توجه به اینکه تنها بین دو تا چهار سال از عرضه دستگاه‌های کتابخوان الکترونیک در نقاط مختلف جهان می‌گذرد، چنین استقبالی از کتب الکترونیک مایه امیدواری است. دستگاه کیندل هم اکنون به قیمت ۸۹ پوند عرضه می‌شود. البته شرکت‌های دیگری مانند سونی هم در این زمینه فعال هستند.

کد خبر 180677

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز